Advertenties.
De Telegraaf Media Groep heeft het erg lastig:
Telegraaf Media Groep (TMG) heeft de inkomsten uit advertenties in de eerste helft van dit jaar harder dan verwacht zien krimpen. Dat meldde het moederbedrijf van dagblad De Telegraaf en Sky Radio vrijdag. De omzet van TMG daalde het afgelopen halfjaar met 5 procent tot 253,5 miljoen euro. Advertenties brachten daarbij 12 procent minder op dan een jaar eerder, terwijl ook de inkomsten uit de krantenverkoop verder afnamen. Met een flinke reorganisatie wist het mediabedrijf de kosten met 5 procent te verlagen. Dit kon echter niet voorkomen dat het bedrijfsresultaat (ebitda) met ruim een vijfde inzakte tot 21 miljoen euro.
Het bestuur verwacht dat het nog lange tijd moeilijk blijft gaan. Daarom is men op zoek naar andere manieren om te besparen. Dat betekent dus vrijwel zeker dat meer columnisten eraan gaan, bepaalde banen helemaal verdwijnen, etc.
De enige goede aankoop die TMG de laatste jaren heeft gedaan is GeenStijl. Voor de rest is het daar één grote bende geweest, waarbij dode sites werden opgekocht onder het motto 'geld is gratis.'