Reclameland begon in 2008 met één vaste mederwerker en één stagiair. Het was dus echt een eenmanszaak. Sinsdien is het echter snel gegaan: tegenwoordig heeft de online drukkerij maar liefst 90 medewerkers in dienst die dagelijks 1000 drukwerkopdrachten verwerken.
Eigenaar Wouter Haan legt uit:
"Naarmate de verkoop toeneemt, groeit natuurlijk ook het personeelsbestand. Bij ons kan iedere medewerker zijn kennis, ervaring en persoonlijkheid optimaal benutten. Dit leidt tot continue verbetering van onze producten, onze service en daarmee onze bereikbaarheid. Iedere medewerker draagt op z'n eigen manier dus een steentje bij aan het succes van Reclameland."
Vanwege het grote succes van Reclameland en de grote bijdrage die individuele werknemers hebben, heeft Haan besloten om zijn eigen personeel in te zetten bij een nieuwe reclamecampagne die de komende maanden dagelijks te zien is op RTL4. "Wie kan ons verhaal nu beter vertellen dan wij zelf?" vraag hij retorisch.
De naam van de campagne is 'Druk met drukwerk,' wat natuurlijk bijzonder passend is voor een bedrijf dat zoveel aanvragen behandeld en zoveel werknemers heeft. Die medewerkers verzorgen zelf het drukwerk voor de klant, want hen natuurlijk uniek geschikt maakt om een rol te spelen in de reclamespotjes. Haan:
"De mensen die te zien zijn in de commercials zijn tenslotte ook de mensen die voor onze klanten aan de slag slaan. Is het niet voor het adviseren van bijvoorbeeld het papiersoort en -gewicht dan wel het drukken van het drukwerk als folders, briefpapier of visitekaartjes."
Er is dus geen enkele reden om acteurs in te huren. Die hebben immers niets te maken met Reclameland zelf en hebben totaal geen hart voor dit werk. Volgens Haan geldt dat wél voor zijn personeel.
'Druk met drukwerk' ging op maandag 19 september van start maar loopt nog steeds door.