Enkele weken geleden schreven we over GeenPeil: GeenPeil, GeenIdee, GeenZetel. Bij Artikel 1 kunnen we daar aan toevoegen: GeenLikes. Als
Sylvana Simons dacht dat haar bekendheid onmiddellijk een groot succes zou maken van haar eigen partij, Artikel 1, komt ze bedrogen uit. Ze kondigde het opzetten van die partij eergisteren aan, en gisterochtend moedigde ze haar volgens aan om de nieuwe Facebook-pagina van de partij snel te gaan liken. De resultaten van die pr-actie zijn... gering: op het moment van schrijven moest ze genoegen nemen met minder dan
1,500 likes.
Let wel, dat is nadat ze enorm veel gratis media-aandacht kreeg in de Volkskrant, op Nu.nl, bij de NOS, en elke andere ultralinkse krant die ons land rijk (lees: arm) is, wat eigenlijk inhoudt: ze allemaal.
Natuurlijk zullen er de komende tijd een aantal likes bijkomen -- misschien zelfs wel duizenden -- maar indrukwekkend is het allemaal niet. Als Sylvana maar voor de helft zo populair is als ze zelf denkt -- anders was ze immers wel gewoon bij
DENK gebleven -- had ze nu al minstens 30.000 likes moeten hebben. Ze heeft 95% minder.
Ha!
Hilarisch natuurlijk, maar helaas gaat het nog wel steeds heel aardig met DENK, de partij die ze onlangs haar rug toekeerde.
Tunahan Kuzu en diens lakeien hebben namelijk meer dan 60.000 likes, wat een serieus aantal is, zeker voor zo'n jonge partij.
Het moge duidelijk zijn: Sylvana heeft haar hand overspeeld. DENK is een walgelijke club, maar Kuzu en co. maken in ieder geval wel degelijk kans op een paar zetels. Artikel 1 is nu al
gedoemd om te mislukken.