Pokémon Go had zojuist een afschuwelijke update, en mensen zijn daar boos en verdrietig over

Geen categorie01 aug 2016, 20:00
Dé mobiele rage van dit moment - Pokémon Go - beleefde onlangs de allereerste significante update aan het spelletje. Maar dat pakte niet uit zoals ze daar bij Nintendo en Niantic hoopten: veel mensen zijn juist laaiend of bedroefd om wat er allemaal in het spelletje aangepast is.
Veel werd verwacht van de eerste relatief grote update aan Pokémon Go, maar dit werd misschien wel dé teleurstelling van de hele week. Niet alleen blunderden makers Ninteno en Niantic door sommige spelersprofielen tijdelijk terug te zetten naar level 1, maar ook werden er functies verwijderd.
De beruchte drie voetstapjes - waarmee zou kunnen zien hoe ver een bepaalde Pokémon van je vandaan is - werden niet gerepareerd. Sterker nog: de makers besloten om de hele toepassing gewoon eruit te slopen: voortaan zie je nog wel welke Pokémon zich in je buurt bevinden, maar zie je nooit meer hoe ver ze van je weg zijn. Dat mag je lekker zelf uitzoeken...doei!
[caption id="attachment_142992" align="aligncenter" width="537"]University of Michigan Health System (bron: Flickr) University of Michigan Health System (bron: Flickr)[/caption]
Maar de profielen die zoals gezegd helemaal werden teruggezet waren het grootste mikpunt van verhitte kritiek. Spelers lieten luid en duidelijk van zich horen dat als Niantic op deze manier met hun spelers omgaan, ze binnenkort voorgoed klaar zijn met de hele boel en deze app gewoon van hun telefoon zullen verwijderen. Lees maar mee:

"Op sociale media werd gereageerd alsof de wereld verging. "Pokémon Go heeft mijn account gereset en ik moet opnieuw beginnen", schrijft iemand. "Ik wil niet meer leven." Andere spelers die na drie weken een hoog level bereikten, zeggen na de reset niet meer te willen spelen. Sommigen hebben gedreigd om Niantiac aan te klagen."

Mocht je dat probleem ook hebben, dan is er overigens wel een oplossing om weer bij level 1 vandaan te komen. Bright schrijft de volgende remedie voor:

"Dit probleem lijkt te zijn ontstaan doordat de app automatisch inlogt bij een verkeerd Google-account. De oplossing is om af te melden via Safari en vervolgens met het juiste Google-account op Pokémon Go in te loggen. De data van alle accounts is opgeslagen in de cloud."

Voor wie nog niet geprobeerd heeft in te loggen sinds de update: succes! Maar vooral: sterkte...
Ga verder met lezen
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten