Lassie-effect niet blijvend

Geen categorie14 sep 2014, 13:00

Modehonden.

Een buitengewoon interessant onderzoek over modehonden:

Zo'n schattige Schotse collie als Lassie. Of een loebas als Beethoven. Of liever één van die 101 dalmatiërs? Een populaire hondenfilm leidt onmiddellijk tot een stijging in de verkoop van het ras. Het Lassie-effect.

Britse onderzoekers concluderen dat de extra populariteit zelfs tien jaar lang kan duren. Maar ze ontdekten ook dat het effect steeds minder wordt, omdat de invloed van film tegenwoordig minder groot is.

Tegenwoordig is dat effect er nog wel, maar het is lang niet zo groot meer als in het verleden. Dat komt doordat er jaarlijks verschillende hondenfilms verschijnen (waarin verschillende hondenrassen een belangrijke rol spelen). 

Een ras dat het tegenwoordig goed doet is... de husky. De reden? Game of Thrones. Het enige probleem daarmee is dat mensen zo'n hond halen zonder zich te verdiepen in het ras. Een husky heeft veel aandacht en activiteiten nodig; die hondensoort is niet eens bijna te vergelijken met, zeg, een labrador.

 

Ga verder met lezen
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten