1. Home
  2. Knetterlinkse UvA-onderzoeker wil quotum van 30 procent voor allochtone leerlingen op school

Knetterlinkse UvA-onderzoeker wil quotum van 30 procent voor allochtone leerlingen op school

Geen categorie13 dec 2016, 14:00
Want woorden verbieden werkt altijd! Toch?
UvA-onderzoeker Hülya Kosar-Altinyelken vindt dat de overheid bewust een desegregatiebeleid moet voeren in het onderwijs. Dit betekent onder meer dat scholen niet meer 'zwart' of 'wit' genoemd mogen worden (want dat is heel discriminerend en vooroordeelbevestigend!) én dat er een quotum moet komen voor het aantal allochtone kinderen dat naar één bepaalde school gaat.
Voor de goede orde vergelijkt mevrouw de objectieve onderzoeker het huidige Nederland ook snel even met Zuid-Afrika ten tijde van de Apartheid. Ja, echt waar:

De termen zwart en wit werken volgens haar polarisatie en segregatie in de hand.

Bovendien is Nederland het enige land in de westerse wereld waar zwart en wit als labels voor scholen worden gebruikt, benadrukt Kosar-Altinyelken. "Het lijkt hier soms wel Zuid-Afrikaanse apartheid."

Als manier om segregatie tegen te gaan, pleit Kosar-Altinyelken voor quota: 30 procent kinderen van migrantenafkomst, 70 procent 'etnische Nederlanders'. Een land als Italië hanteert een dergelijk quotum.

Zo'n quota moet door de overheid worden opgelegd, vindt ze. "Aan ouders kun je die verantwoordelijkheid niet overlaten."

Mevrouw vindt dus dat die domme, achterlijke, bevooroordeelde autochtone oudertjes dit zelf echt niet kunnen regelen. Nee, als je die lui laat doen wat ze willen zijn er alleen maar witte scholen en groeit hun kroost op tot racistische fascisten (of gewoon keiharde neo-nazi's). Dat lijkt me volstrekt logisch, nietwaar? Discriminatie zit ons blanken nou eenmaal in de genen.
Oh wacht! Is het niet buitengewoon discriminerend om dát te zeggen?
Haha! Tuurlijk niet. Iedere verlichte academicus weet immers dat minderheden niet kunnen discrimeren. Dat kan alleen de blanke elite. Yep.
Da's al erg genoeg, maar mevrouw de gek was nog lang niet klaar. Volgens haar staan de termen 'zwarte' en 'witte' scholen namelijk voor iets spiritueels:

"Zwart is van oudsher inferieur, slecht, negatief; wit staat voor engelen, betekent onschuld, waarheid en het goede. Mensen van Turkse, Marokkaanse, Surinaamse of Antilliaanse afkomst krijgen op school maar één label: zwart. Dat wordt als heel beledigend ervaren."

De enige mensen die denken dat we met een 'witte school' een 'onschuldige' school bedoelen zijn mafketels die net zo knettergek zijn als mevrouw Kosar-Altinyelken (die overigens zelf geboren en getogen is in Turkije, en daar ook studeerde, waardoor ze helemaal niet écht weet hoe het er aan toe gaat op Nederlandse basisscholen). De rest van de mensen begrijpt dat 'zwart' simpelweg een referentie is aan een hoog aantal allochtonen, terwijl 'wit' juist op autochtonen slaat. Vanwege hun kleurtje, begrijpt u wel? Autochtone Nederlanders zijn namelijk vrij blank. Dat is geen waardeoordeel, maar een objectieve vaststelling. En ja, het is handig om zo'n vaststelling te gebruiken omdat 'zwarte scholen' vaak met meer problemen te kampen hebben dan zogenaamd witte scholen.
Heel gek, maar als je problemen wilt bestrijden zul je moeten weten wat deze problemen veroorzaakt. En daarvoor moet je dingen bij hun naam noemen én onderscheid maken tussen verschillende aspecten die mogelijk een rol spelen.
Het moet onderhand maar eens afgelopen zijn met dit soort politiekcorrect multikul-verheerlijkende zeurverhalen van mensen met veel te veel tijd, en veel te weinig werk om handen.
Ga verder met lezen
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten