1. Home
  2. Goede doelen: u betaalt vooral de ledenwerving

Goede doelen: u betaalt vooral de ledenwerving

Geen categorie01 apr 2011, 9:12
Als u aan een goed doel geeft, hoopt u natuurlijk dat uw geld de wereld verbetert. Goede doelen zijn slechts een middel om doelen te bereiken die u belangrijk vindt. Hoe minder geld er aan de strijkstof van de desbetreffende organisatie blijft kleven, hoe beter.

Een groot deel van donaties aan goede doelen, belandt bij commerciële bedrijven die op straat nieuwe leden werven. De kosten voor die werving kunnen oplopen tot achttien maanden aan donaties. Pas na anderhalf jaar komt de eerste euro terecht bij het goede doel.

Oeps, zullen we maar zeggen. Goede doelen huren peperdure commerciële bedrijven in die vervolgens pedante studenten de straat op sturen om u te vertellen waarom u een cryptofascist bent als u niet aan Greenpeeace geeft. Dat doen die studenten niet uit idealistische motieven, maar om de harde cash die ze voor hun werk krijgen. Toch fijn om te weten dat uw geld pas na anderhalf jaar een beetje begint te werken aan het realiseren van uw idealen.
Ga verder met lezen
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten