Het nieuws dat NS-baas Wouter Koolmees de treinkaartjes tijdens de spitsuren aanzienlijk duurder wil maken, is een klap in het gezicht van de reizigers. Koolmees beweert dat de treinen te vol zitten en dat hogere tarieven de oplossing zouden zijn. Maar laten we niet vergeten wie hier de dupe van zal zijn: de reizigers die al genoeg betalen voor een inefficiënt en vaak overvol treinverkeer.
Het is absoluut waar dat de treinen tijdens de spitsuren druk zijn en dat er verbeteringen nodig zijn om de situatie te verlichten. Maar in plaats van constructieve oplossingen te zoeken, kiest Koolmees voor de makkelijke weg: het verhogen van de prijzen. Het lijkt erop dat hij denkt dat dit de enige manier is om mensen te dwingen hun gedrag aan te passen. Maar waarom moeten de reizigers hiervoor opdraaien?
Het is schokkend om te zien hoe de overheid en openbaar vervoersbedrijven steeds vaker kiezen voor maatregelen die de bewegingsvrijheid van burgers beperken. Eerder hoorden we al dat de gemeente Amsterdam van plan is om autowegen af te sluiten en het GVB wil het aantal trams, bussen en metro's in Amsterdam-Centrum verminderen. En nu wil de NS de treinreizen in de spits duurder maken. Het lijkt erop dat ze ons willen opsluiten in ons eigen land.
Deze maatregelen getuigen van een verontrustende visie: minder beweging van burgers en een gemakkelijkere manier om ons te controleren. Het is een aanval op onze vrijheid en mobiliteit. In plaats van te investeren in het verbeteren van het openbaar vervoer en het stimuleren van alternatieven, kiezen ze ervoor om de reizigers te straffen met exorbitante prijsstijgingen.
Het is belangrijk om te benadrukken dat het openbaar vervoer een essentiële dienst is die voor iedereen toegankelijk moet zijn. Hogere tarieven tijdens de spitsuren maken het voor veel mensen onbetaalbaar om met de trein te reizen. Dit zal vooral degenen treffen die afhankelijk zijn van het openbaar vervoer voor hun dagelijkse woon-werkverkeer.
Help DDS deze moeilijke tijden door te komen. Help ons een vuist te maken tegen de mainstream media én tegen het partijkartel. Strijd zij aan zij met ons. Doneer op BackMe en strijd zij-aan-zij met DDS tegen het de globalistische elites.
In plaats van de reizigers financieel te belasten, zou de NS moeten investeren in het verbeteren van de infrastructuur en het uitbreiden van het treinnetwerk. Er zijn talloze innovatieve oplossingen die kunnen helpen om de capaciteit te vergroten en de drukte tijdens de spits te verminderen. Denk aan het introduceren van meer treinen, het verbeteren van de planning en het bevorderen van flexibele werktijden.