You'll own nothing and be happy: kabinet wil mensen 'uit de auto halen' en in de bus stoppen

Politiek15 nov 2022, 10:00
Het kabinet gaat verder dan de meeste mensen ooit voor mogelijk hebben gehouden. De regering gaat de wooncrisis namelijk gebruiken om de idiote klimaatagenda op te leggen aan onwillende burgers. Hoe? Simpel. Er worden honderdduizenden woningen gebouwd... maar de mensen die daar gaan wonen moeten dan 'op pas' met het openbaar vervoer, niet met de auto. Vrijheid, blijheid. Toch?
Minister Mark Harbers en staatssecretaris Vivianne Heijnen (Infrastructuur & Waterstaat) zijn van plan om de woningen te bouwen in wijken die totaal gericht zijn op het reizen per trein, bus, en natuurlijk met de fiets. Mensen met een auto kunnen geen kant op. Het wordt mensen dus niet vriendelijk gevraagd niet zoveel auto te rijden, nee, dat wordt ze feitelijk gewoon onmogelijk gemaakt.
Dat bericht De Telegraaf. Die krant heeft namelijk naar plannen gekeken van het kabinet. Er wordt 7,5 miljard euro uitgegeven om nieuwe wijken te "ontsluiten." Maar liefst 4 miljard van die 7,5 gaat naar zaken als de metro, trein, bus. De autorijder krijgt slechts 2,7 miljard ter beschikking. En nee, dat betekent niet dat er heel veel nieuwe wegen gebouwd worden. Oh nee. Het gaat om "slimme verkeersinstallaties en in-car informatie [die] ervoor zorgen dat het verkeer geleidelijk de weg op gaat en snel de weg weer af kan." Um. Big Brother, much?
"Er komen veel woningen bij in de Randstad, wij willen daar de bereikbaarheid op peil houden en ook nieuwe woningen moeten goed bereikbaar zijn," aldus een woordvoerster van minister Harbers. "Er zijn daar een paar grote ov-oplossingen mogelijk die nu het beste passen, omdat ze woningbouw mogelijk maken en passen bij de manier waarop mensen zich in een drukbewoond gebied als de Randstad verplaatsen. Door te investeren in het ov zorgen we ook dat wegen niet verder dichtslibben." Daarover zegt ze: "Wij hebben puur gekeken naar welke oplossingen het beste bij het doel passen."
Ah ja. Het doel. En dat doel is natuurlijk niet om de individuele burger in staat te stellen individueel zo effectief en relaxt mogelijk te kunnen reizen in zijn individuele auto. Nee. 'Het doel' is om allemaal in een collectief keurslijf te dwingen met 'het klimaat' en 'natuur' als excuus - maar feitelijk omdat, als we zo leven, we veel gemakkelijker onder controle te houden zijn door de bovenonsgestelden. Maar dat laatste mag je geloof ik niet hardop zeggen, want dan ben je een 'wappie.'
Steun DDS op BackMe: alleen via uw maandelijks of eenmalige gift kunnen we de website draaiende houden en het mediakartel aanpakken. Deze steun is keihard nodig in deze zware economische tijden.
Even voor de duidelijkheid: ook als er meer geld naar het OV gaat betekent dit natuurlijk niet dat het OV beter wordt. Als we allemaal afhankelijk gemaakt worden van het OV komt iedereen overal systematisch te laat. Reizen wordt dan gewoon frustrerend tot en met; zo frustreren, voorspel ik, dat grote aantallen mensen er maar helemaal mee ophouden, alleen nog wat in de eigen buurt fietsen, en voor de rest in/bij huis blijven. Precies zoals de bovenonsgestelden willen: iedereen leeft in een zo klein mogelijk gebied, behalve de globalistische elites. Voor die lui is de hele wereld hun dorp.
Ga verder met lezen
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten