Na een storm van kritiek heeft parfumerie Douglas besloten dat werknemers met een hoofddoek nu ook in de winkel zelf mogen werken en niet meer naar het magazijn worden verwezen. Het kledingbeleid van de winkel wordt aangepast zodat dit mogelijk wordt. De winkel wilde juist neutraliteit en eenheid uitstralen, maar door massale kritiek op Facebook zal het bedrijf nu haar beleid aanpassen. Douglas antwoordde daarop: "Onze verkoopmedewerkers zijn ons visitekaartje. Daarom vinden wij het belangrijk dat wij neutraliteit en eenheid uitstralen. En daarom dragen onze verkoopmedewerkers neutrale, zwarte kleding, een shawl van Douglas en een badge."
De parfumerie schreef ook tegen "elke vorm van discriminatie" te zijn. Daarom kiest de onderneming voor neutrale kledingvoorschriften. Douglas staat in zijn kledingbeleid dus geen religieuze of politieke uitingen toe, meldde Omrop Fryslân.
Dit kwam de parfumerieketen op veel boze reacties te staan. Douglas schreef daarna in een verklaring de commotie te betreuren. "Het is nooit onze bedoeling geweest om met ons kledingbeleid mensen te kwetsen. Onze winkels zijn er natuurlijk voor iedereen!"
Dit is natuurlijk erg sneu, want de verklaring van Douglas is juist erg nobel en logisch. Door de aanpassing van de organisatie zal de winkel juist minder neutraal overkomen, zeker als het beleid rond keppeltjes en kruisjes blijft gewaarborgd. In principe moet er ook gevraagd worden wat de winkelketen doet met andere vormen van religieuze uitingen. Als de organisatie consistent is, dan mag dat ook gedragen worden en anders wordt de neutraliteit inderdaad aangepast.