De realityster haastte zich om haar social media-advertentie te rectificeren.
De populaire realityster en Kim Kardashian is op haar vingers getikt door de Amerikaanse voedsel- en warenautoriteit (FDA). De selfiekoningin had namelijk een advertentie op haar Instagram geplaatst voor een medicijn tegen ochtendmisselijkheid. Uiteraard in de vorm van een selfie met het product. Bij advertenties voor medicijnen is het verplicht om de eventuele bijwerkingen ervan te vermelden, maar dat had Kim niet gedaan.
Toen ze werd gewaarschuwd door de FDA wist Kim Kardashian niet hoe snel ze haar post moest aanpassen. Nu meldt ze op haar Instagram-account onder meer dat het medicijn niet mag worden gebruikt in combinatie met alcohol, en dat het onverstandig is om auto te rijden wanneer je net zo'n pil hebt geslikt.
Het komt steeds vaker voor dat bedrijven beroemde en minder beroemde celebrities benaderen om reclame voor hen te maken op sociale media. Zo maakte acteur Charlie Sheen reclame voor chocolademelk en promoot voetballer Wayne Rooney sportmerk Nike in zijn tweets. Justin Bieber maakte in het weekend van moederdag reclame voor een bloemistenbedrijf op Twitter, terwijl veel van zijn volgers niet door hadden dat het om reclame ging.