LinkedIn lanceert vandaag de betaversie van LinkedIn Today. Dit is een nieuws aggregator toegespitst op de interesses en vakgebieden van gebruikers. Net als Facebook en Twitter begrijpt LinkedIn dus dat stilstand achteruitgang is.
"Met LinkedIn Today kunnen onze leden snel en gemakkelijk zien wat andere 90 miljoen professionals op LinkedIn lezen delen en zeggen", aldus Deep Nishar Senior Vice President Product en User experience bij LinkedIn. "Het is een efficiënte manier om relevante informatie voor en over je werk te verzamelen en biedt de nodige insights om zakelijke beslissingen te nemen".
U kunt uw eigen versie van LinkedIn Tody hier zien. Als blogger heb ik natuurlijk meteen even gekeken of het bruikbaar is. Mijn oordeel?
Ja... en nee. Laten we met de nee beginnen: het is nogal saai, er staan niet zo heel veel verhalen bij, en ik krijg nou niet de indruk dat het voor iemand die vooral geïnteresseerd is in normaal, politiek nieuws (en nieuws van de dag) heel veel toevoegd in vergelijking met, zeg, Google. Ook de lay-out en de manier waarop het allemaal georganiseerd is valt mij wat tegen.
Dat gezegd hebbende is LinkedIn Today ook niet slécht te noemen. Er staan in ieder geval een paar interessante verhalen bij - en dat is winst. Daarnaast heeft het er alle schijn van dat je zelf verantwoordelijk bent voor het instellen van je industrie en van websites (en industrieën) die je wilt volgen. Zo kun je het wel degelijk persoonlijk maken; en goed ook. Google Nieuws is handiger voor wat betreft 'algemeen nieuws'; het nieuws van de dag. Maar als je dieper op de zaken wilt ingaan dan lijkt LinkedIn Today wellicht van toegevoegde waarde... hoewel niet zoveel als de makers ongetwijfeld in gedachten hadden.
Met andere woorden: ik geef LinkedIn Today een zes (uit tien). Het kan beter - sterker nog, het moet beter als LIT een belangrijke bron van informatie voor mij wil worden - maar het heeft wel wat potentie.