De GGD, het RIVM en het ministerie van Volksgezondheid blijven dweilen met de kraan open. Het vaccinatie-faalbeleid wordt nog steeds niet aangepast, in plaats daarvan gaan ze pleistertjes plakken: "De GGD gaat mogelijk meer telefonisten inzetten bij het callcenter voor prikafspraken. Het is de afgelopen tijd erg druk op de telefoonlijn, waardoor het soms uren duurt voordat mensen een afspraak kunnen maken voor een coronavaccinatie."
De priklocaties staan paraat en de vaccins zijn er ook voldoende, toch komen de mensen
niet opdagen. Dit komt volgens het ministerie en het RIVM omdat het voor veel mensen te lang duurt om een afspraak te maken. Nog steeds komt niemand op het idee om de boel radicaal om te gooien en mensen gewoon uit te gaan nodigen. Nee, de GGD gaat
mogelijk, als het éven meezit, héél misschien extra telefonisten inzetten. Dat meldt
de NOS. Dát zet namelijk zoden aan de dijk...
Eerlijk waar, telkens wanneer je denkt dat het niet erger kan met het door
Hugo de Jonge in elkaar geflanste blijkt het vaccinatiebeleid gewoon nóg harder te rammelen dan gedacht. Want ondanks het feit dat de Nederlandse overheid helemaal wordt doodgegooid met communicatiemedewerkers, staat op de informatiepagina van de Rijksoverheid nog steeds niet aangegeven dat men ook online een afspraak kan maken.
Duidelijke communicatie had het huidige probleem in ieder geval wat kunnen dempen, ook al blijft de organisatie één grote aanfluiting. RIVM-coördinator Van Delden wees namelijk ook naar mensen zelf: "Onvoldoende mensen uit de doelgroepen die een uitnodiging hebben ontvangen maakten een prikafspraak," zei hij.
Juist ja, het probleem ligt bij die mensen, niet bij dit achterlijke beleid. En alle verantwoordelijken voor deze vaccinatietotaalfaal blijven gewoon zitten waar ze zitten. En ondertussen sukkelt Nederland weer naar de achterhoede van de Europese vaccinatierace.