Albert Heijn roept iedereen die onlangs kroketten bij de supermarkt gekocht heeft om deze zo snel mogelijk terug te brengen naar de winkel. Consumenten zouden zich stevig kunnen verbranden aan de snacks. Heerlijk zijn ze op zijn tijd, die kroketten. Een van de meest aantrekkelijke aspecten vind ik zelf de krokant korst die het geheel bij elkaar houdt, maar dan moet die natuurlijk wel goed zijn werk doen. Een probleem met deze korst is precies waarom supermarktketen Albert Heijn besloten heeft om verkochte kroketten van haar huismerk (zie bovenstaande foto)
terug te roepen.
Het probleem kwam aan het licht toen vier verschillende mensen bij de supermarkt klaagden over het feit dat de kroket was 'ontploft': de korst zou zijn gebarsten, waardoor de hete inhoud naar buiten was gespoten. Deze mensen hadden zich hierbij verbrand, wat reden genoeg was om zich te gaan beklagen bij de voedselgigant. Het gaat hier waarschijnlijk om een productiefout die ertoe heeft geleid dat de druk in de kroket te hoog kan worden als deze opgewarmd worden. Albert Heijn raadt consumenten dan ook dringend aan om de kroketten niet op te warmen of te eten, en ze in plaats daarvan terug te brengen naar de winkel.
Het gaat specifiek om kroketten met die een houdbaarheidsdatum tussen 19 juni 2017 en 26 augustus 2017 hebben. Snacks die hier buiten vallen zouden niet getroffen zijn door de productiefout. Alle varianten van de AH-kroketten zouden onder de terugroepactie vallen. Iedereen die de kroketten terugbrengt krijgt zijn geld terug.