Vooral de Volkskrant groeide flink, met een betaalde oplage van 243 duizend exemplaren, 5 procent meer dan dezelfde periode een jaar eerder. Naast de Volkskrant noteerden ook Trouw ( 4,5 procent tot bijna 97 duizend exemplaren) en NRC.Next (4,2 procent tot bijna 72 duizend) een flinke plus. Verder verkochten het AD (1,5 procent groei tot 398 duizend exemplaren) en het Financieele Dagblad (1,7 procent tot 59 duizend) meer kranten. De Telegraaf blijft de grootste krant van Nederland met een oplage van 565 duizend, 2,6 procent meer dan dezelfde periode in 2009.
NRC Handelsblad moest 3,4 procent inleveren. De krant, die sinds kort ook op het compacte formaat is overgegaan, zakte van 189 duizend naar 183 duizend exemplaren. Het Nederlands Dagblad zakte minimaal (500 kranten) naar 29 duizend exemplaren, het Reformatorisch Dagblad ging van 53 naar 51 duizend stuks.