Sinds Beyoncé haar album "Lemonade" lanceerde, wil de hele wereld weten wie "Becky with the good hair" is. Maar bestaat ze wel?
"Lemonade" kwam 23 april uit, en sloeg in
als een bom. Niet alleen vanwege de kwaliteit van de nummers, maar vooral ook om wát Beyoncé zong. In het nummer "Sorry" beschuldigt ze
Jay-Z ervan dat hij is vreemdgegaan met "Becky with the good hair". De identiteit van deze Becky is nog steeds niet bekend, al bestaan er gegronde vermoedens dat het hier gaat om een
goede vriendin van Kim Kardardashian... Ongemakkelijk!
Maar volgens insiders is daar helemaal niets van waar. Beyoncé en Jay-Z zouden het verhaal van Becky samen hebben verzonnen zodat Queen Bey meer aandacht voor haar albums kon krijgen. Beyoncé, die zichzelf voordoet als een verdediger van sterke vrouwen, zou in werkelijkheid op cynische wijze publiciteit willen zoeken met een verzonnen verhaallijn. "Becky" bestaat dus helemaal niet:
"Ze zijn meesters in marketing. Ze zijn echte professionals. Hoe meer aandacht, hoe meer ze verkopen, hoe beter. Al dat gespeculeer is om de pers om de tuin te leiden. Zo lang mensen over het album praten, vinden ze het prima."
Zou het? Het zou best kunnen dat het hier gaat om één grote publiciteitsstunt, maar verschillende bekenden van Beyoncé en Jay-Z spreken dat verhaal tegen. Jay-Z zou wel degelijk vaak zijn vreemdgegaan, maar niet met één vrouw. "Becky" zou als zodanig niet bestaan, maar is een combinatie van verschillende vrouwen met wie Jay-Z zijn vrouw heeft bedrogen.
Nadat Beyoncé was bevallen van haar dochter Blue Ivy in 2012, smeekte ze Jay-Z om te stoppen met zijn affaires. De zangeres was wanhopig en vond dat Jay-Z als vader echt niet meer steeds kon vreemdgaan. Gezien de huidige controverse lijkt het erop dat Beyoncé's smeekbede geen effect heeft gehad – in de komende weken zal ongetwijfeld meer bekend worden over de affaires van haar man. Toch sneu hoor. Beyoncé profileert zich als feministisch icoon en "sterke vrouw", maar zelf laat ze zich beduvelen door haar man... Tenzij dit dus allemaal een publiciteitsstunt is, maar of we dát moeten geloven?