Hillary Clinton weet totaal niet waar ze mee bezig is, bewijst deze wanhopige advertentie

Geen categorie12 feb 2016, 10:00
De campagne van Clinton raakt steeds meer de weg kwijt en lijkt zich alleen nog maar op bejaarden te richten.
Het gaat niet goed met de campagne van Hillary Clinton. Een jaar geleden leek de vrouw van Bill Clinton de Democratische nominatie voor de presidentsverkiezingen in haar zak te hebben. De strijd om de nominatie was slechts een formaliteit, met Hillary als topfavoriet en dan wat andere kandidaatjes die totaal geen kans maakten.
Dat dácht Clinton. Want één van die "kansloze" kandidaten, de socialist Bernie Sanders, doet het opvallend goed. Clinton wist hem slechts met een paar stemmen verschil te verslaan in Iowa, terwijl de voorverkiezingen in New Hampshire met grote afstand werden gewonnen door Sanders – de bejaarde socialist kreeg maar liefst 60 procent van de stemmen in deze staat.
Een nare verrassing voor Hillary dus, die er maar niet in slaagt om haar corrupte en onbetrouwbare imago van zich af te schudden. Vooral jongeren stemmen massaal op haar tegenkandidaat – een onverwacht succes voor Bernie Sanders, die al 74 is en een nogal opa-achtige uitstraling heeft. Kennelijk weet hij met zijn linkse boodschap jongeren aan te spreken die niet vertrouwen op Hillary, die al decennia onderdeel uitmaakt van de elite waar Sanders zich juist tegen verzet.
Tot overmaat van ramp voor Hillary, weet haar campagne totaal niet hoe ze meer kiezers moeten trekken. Het is zo'n chaos op het Clinton-hoofdkwartier dat alles uit de kast wordt getrokken om kiezers over te halen, maar dat is zo wanhopig dat het onbedoeld komisch is. Kijk eens naar deze advertentie:
aolhillary
Juist. Een advertentie op de inlogpagina van AOL. Lezers die na de jaren '80 zijn geboren zullen vast zeggen: "AOL? Wat is dat in vredesnaam". Nou, AOL was een e-mailprogramma dat héél lang geleden populair was. Nog vóór Outlook. Uit de tijd dat je nog moest inbellen voor je internetverbinding, en software nog op floppy's stond. Geen hond die dat programma nog gebruikt, behalve mensen van in de 60 die hun AOL-mailadres al meer dan twintig jaar hebben.
Niet dat er iets mis is met oudere mensen, maar dat is niet de groep waar Hillary zich op zou moeten richten. Ouderen stemmen immers al in meerderheid op haar. De grote uitdaging voor de 68-jarige Clinton is juist om de jonge kiezers over te halen die nu voor Sanders gaan. Als Hillary dat niet begrijpt, is haar campagne gedoemd om te mislukken – net als in 2008, toen ze de nominatiestrijd verloor van Barack Obama.
Ga verder met lezen
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten