Dit is er dus één die de score in de wedstrijd tussen journalisten en persvoorlichters op 1-0 zet.
Persvoorlichters - zo is de algemene consensus in de journalistiek - zijn het schuim der aarde. Ze houden je op, je leiden je om de tuin, ze blokkeren je en zorgen dat je niet tot de waarheid kan doordringen. Roland Koopman van RTL was die zeldzaam irritante spin doctors van grote bedrijven eens spuugzat en besluit er één op de barbecue te gooien (overdrachtelijk bedoeld, uiteraard).
Maar je hoeft geen journalist te zijn om onderstaand filmpje te waarderen. Ook als je van mening bent dat Heineken slootwater is en je liever Grolsch, Bavaria of Jupiler drinkt zal je hier wel om kunnen glimlachen:
[video width="640" height="360" mp4="http://www.dagelijksestandaard.nl/wp-content/uploads/2016/07/13596755_901498759960660_747762645_n.mp4"][/video]
Want hoe kan een wereldbedrijf als Heineken het nu presteren om niet eens een klein voorraadje kratten bij supermarkt Jumbo af te leveren? Dat is onverteerbaar, en vooral als een woordvoerder van de biermagnaat zich tijdens een televisie-interview er dan ook nog eens met een Jantje van Leiden vanaf probeert te maken.
Roland Koopman van RTL Z heeft daar dus echt geen trek in, en breekt de arme John Paul Schuidink dan ook volledig af.
Dit is er eentje om te bewaren. Dit filmpje ga ik nu nog even een paar keer terugkijken met een biertje op schoot. Alleen wordt dat dus geen Heineken, ben ik bang!