Staat er binnenkort een evenement op de kalender waar jij de kans hebt je bedrijf te promoten? Dan wil je jezelf natuurlijk zo goed mogelijk voor kunnen bereiden! Hoe beter jouw onderneming opvalt, hoe groter de kans dat je potentiële klanten of relaties bereikt. Maar hoe zorg je er nu voor dat je goed opvalt tijdens een plaatselijk evenement? We geven je een aantal praktische tips.
1. Regel de juiste marketing materialen
Jouw aanwezigheid op een evenement is niets waard zonder de juiste marketingmaterialen. Laat
reclameborden en flyers drukken waar jij de naam van je onderneming, je slogan en je boodschap mbt het evenement duidelijk op visualiseert. Deze marketing materialen trekken niet alleen de aandacht van de bezoekers, maar zorgen ook voor een professionele uitstraling en het verkondigen van je boodschap.
2. Val op in de hoogte
Een druk bezocht evenement betekent vaak dat massa’s mensen weinig kunnen zien. Probeer dan overal ook letterlijk met kop en schouders bovenuit te steken en laat een
dibond bedrukken waarmee jij laat zien waar jouw onderneming te vinden is. Niet alleen laat je hier natuurlijk je naam een logo op drukken, maar je zorgt ook voor een duidelijke, aantrekkelijke boodschap die de bezoekers uitnodigt om jouw stand te komen bezoeken.
3. Een leuke give-away
Zodra je bezoekers eenmaal naar jouw stand hebt gekregen kan het slim zijn om ze een leuke give-away aan te bieden. Een kleinigheidje dat niet alleen leuk is voor de ontvanger, maar dat ook door andere bezoekers van het evenement gezien kan worden. Deze give-away komt in huisstijl en uitstraling natuurlijk perfect overeen met jouw dibond en reclameborden waardoor bezoekers die deze give-away nog niet ontvangen hebben, direct weten waar ze moeten zijn om dit kleinigheidje ook mee naar huis te kunnen nemen.
4. Zorg voor actie
Hoe meer er rondom jouw stand te doen is, hoe makkelijker je de aandacht trekt. Heb je bijvoorbeeld de mogelijkheid om een leuke actie te ondernemen waar je de bezoekers van het evenement in kunt betrekken? Denk bijvoorbeeld aan een live demonstratie of een leuk proeverijtje waar jouw producten meteen even getest kunnen worden.
5. Zorg voor een herkenbare uitstraling
Naast het feit dat je stand zelf herkenbaar moet zijn met behulp van marketingmiddelen zoals je dibond en reclameborden, is het ook belangrijk dat de vertegenwoordigers van jouw onderneming herkenbaar zijn. Zorg voor een professioneel outfit, maar laat ook de kleuren van jouw huisstijl terugkomen zodat de medewerkers herkenbaar zijn als onderdeel van de organisatie. Is een van je huisstijl kleuren bijvoorbeeld rood; laat je vertegenwoordigers dan een rode pet, stropdas of een paar rode schoenen dragen om herkenbaarheid te creëren.
6. De juiste verlichting
Als laatste tip kan het (afhankelijk van de tijd en locatie van het evenement) verstandig zijn om jouw stand letterlijk in de spotlight te zetten. Voldoende verlichting zorgt er niet alleen voor dat jouw stand beter opvalt tussen alle andere stands, maar ook dat bezoekers van je stand een makkelijk zicht hebben op wat jij op dat moment aanbiedt.