Dagelijks worden
Facebook gebruikers gebombardeerd met talloze Facebookadvertenties. Dit ten goeden natuurlijk voor allerlei soorten bedrijven en ondernemingen die hun product onder de aandacht willen brengen. Enige tijd geleden was het namelijk nog een ongecontroleerde bende en kon iedere onderneming genieten van alle vergaarde Facebookdata. Blijkt daar nu verandering in te komen en zijn we verplicht om deze promoties te bekijken?
Wordt Facebook flexibeler met zijn policy?
Voor talloze online en fysieke bedrijven zullen de nieuwe casinoregels van Facebook als ‘zoete koek’ worden ontvangen. Denk maar eens aan alle toekomstige promoties die men via deze weg toonbaar kan maken. Met andere woorden, zelf op eigen houtje een
onlinecasinosnl.com, kan weleens tot de verleden tijd behoren. Toch zal het niet meteen zo’n vaart lopen, want om een online casino Nederland bij Facebook in het daglicht te zetten, komt wel meer bij kijken.
Zo zal het casino online nl namelijk aan enkele voorwaarden moeten voldoen, voordat er ook maar een advertentie de revue passeert. Allereerst moet het
best winnende online casino alle wetten van het desbetreffende land honoreren. Voor Nederland geldt hiervoor dat alle nieuwe regels casino, die door de Kansspelen Op Afstand (KOA) zijn opgemaakt, ook moeten worden nageleefd. Met name de minimale leeftijd van 18 jaar speelt hierbij een cruciale rol. Zo mogen er dus geen directe reclameadvertenties op deze doelgroep worden vertoond.
Ook zal de dynamiek om een casino facebook advertentie te promoten vrij lastig zijn. Het WK voetbal 2022 te Qatar is hier een goed voorbeeld van. Alle sportweddenschappen zijn namelijk voorzien van ‘odds’ , of beter gezegd ‘quoteringen’. Bij een
sportweddenschap zullen deze quoteringen steeds in verandering zijn, met alle gevolgen van dien. Het lastige aspect om nu continu de huidige quotaties in de vorm van facebook casino advertenties te presenteren, blijkt een onmogelijke opgave te zijn.
Feit! Gokgerelateerde ondernemingen moeten een legale status bezitten voordat ze Facebookadvertenties mogen plaatsen.
Via de nieuwe regelgeving zijn gokbedrijven nu in staat om zelf gokgerelateerde advertenties te laten verschijnen. Zo heeft de klant namelijk de optie om verschillende marketingcampagnes te presenteren. Met als gevolg dat bepaalde doelgroepen sneller zo’n bepaalde actie waarnemen. Het is immers zo, dat de ondernemer alle voorgaande data al in zijn bezit heeft en specifiek te werk kan gaan. Of Facebook via deze nieuwe ingeslagen weg flexibeler wordt, valt nog te bezien. Feit is wel, dat niet alle Nederlanders staan te popelen om dagelijks geconfronteerd te worden met invloedrijke Facebookadvertenties.
Gokverslaving weer onder de aandacht via Facebook
In Nederland en natuurlijk Internationaal, kampt een grote groep mensen met een gokverslaving. Kortom, Facebook zorgt indirect ervoor dat deze personen weer met de neus op de feiten worden gedrukt. Het zal niet onomkeerbaar zijn dat
gokreclames worden gepresenteerd. Maar daarnaast is het ook begrijpelijk dat ex-gokverslaafden er grote moeite mee hebben.
Tel daarbij op dat niemand via Facebook zijn of haar advertenties kan blokkeren.
Ergens toch wel frappant!
Mocht je toch op een manier bepaalde advertenties willen omzeilen, dan bestaat er de mogelijkheid om de advertenties bij Facebook te verbergen. Wellicht niet meteen de beste remedie, maar op zijn minst een nuttige optie.
Ons eindoordeel
Gelukkig heeft Facebook een groot aandeel in het vermelden en goedkeuren van gokgerelateerde advertenties. Zo zullen alle Nederlandse casino-ondernemingen een schriftelijke weg moeten bewandelen voordat de advertenties online staan. Via Meta (voorheen Facebook) wordt er na de legale status van het bedrijf gekeken en zullen alle regels moeten worden opgevolgd.
Ook bestaat er de mogelijkheid voor fysieke casino’s om aangekondigde evenementen via Facebook te promoten. Zelfs pokercompetities horen in dit rijtje thuis en zijn vrij om bepaalde advertenties onder de aandacht te brengen.