1. Home
  2. De 4 belangrijkste aandachtspunten bij het kiezen van een full service kantoorruimte 
image001 2

De 4 belangrijkste aandachtspunten bij het kiezen van een full service kantoorruimte 

Economie15 okt , 15:30
Een full service kantoorruimte biedt direct alles wat je nodig hebt. Als je een dergelijke ruimte huurt, kun je direct instappen. Het kantoor is gemeubileerd en heeft alles wat je nodig hebt om te starten. Een ruimte huren in Amsterdam waar je direct in kan? Dan moet je op zoek naar het uitgebreide aanbod van full service kantoren. 

Gelukkig is dit aanbod ook erg groot. Althans, dat maakt de keuze er soms niet gemakkelijker op. Want waar let je precies op als alle ruimtes er vrijwel even fantastisch uit lijken te zien? Om je tijd en moeite te besparen, hebben wij de belangrijkste vier aandachtspunten bij het kiezen van een full service kantoorruimte verzameld.

1. Toekomstbestendig kantoor


Vraag jezelf eerst af wat jouw plannen voor het bedrijf zijn voor de nabije toekomst. Verwacht je op korte termijn uit te breiden of juist in te krimpen? Dan is het belangrijk dat de ruimte hierop is ingericht. Huur een kantoorruimte in Rotterdam enkel als je zeker weet dat je hier voor langere tijd kunt blijven. Als dit niet mogelijk is, moet je ook op zoek gaan naar een kantoor met een flexibele contractduur of naar een aanbieder waar je makkelijk kunt uitbreiden of krimpen. Zo voorkom je onnodige hoge kosten in de toekomst en weet je zeker dat de ruimte past bij je toekomst ideeën. 

2. Houd rekening met de grootte en de indeling 

Hoe moet de kantoorruimte er vanbinnen uitzien? Welke indeling past bij de werkwijze van het bedrijf? Dit is per bedrijf natuurlijk verschillend. Zo zijn er bedrijven die veel waarde hechten aan privé kantoorplekken, maar ook bedrijven die juist investeren in één grote, gezamenlijke ruimte waar snel en eenvoudig met elkaar gecommuniceerd kan worden. Bedenk ook of je het nodig vindt om extra stilteplekken of vergaderruimtes te hebben. Dit zijn allemaal dingen die wel mogelijk zijn, maar we zeker niet bij elke full service kantoorruimte terugzien. Op die manier kan je dus al een groot deel van het totale aanbod wegstrepen en vind je snel de ruimtes die wél aan deze wensen voldoen. 

3. Welke voorzieningen zijn er nodig om effectief te kunnen werken? 


Besef goed dat een full service kantoorruimte instapklaar moet zijn. In principe hoef en mag je er dus niets aan veranderen. Dat betekent ook dat het kantoor aan alle wensen moet voldoen en over de benodigde voorzieningen moet beschikken om jouw werk efficiënt te kunnen verrichten. Bedenk daarom eerst - eventueel samen met je collega’s - welke dingen absoluut noodzakelijk zijn. 

4. Het financiële plaatje 


Natuurlijk is het bovenal belangrijk dat het kantoor aan de wensen voldoet. Maar dat neemt niet weg dat het financiële plaatje ook niet vergeten mag worden. Logischerwijs zal je steeds meer luxe en comfort ontvangen als je voor een duurdere kantoorruimte kiest. Maar is dat financieel ook wel haalbaar? Het is belangrijk dat de vaste zakelijke kosten straks passen bij jouw bedrijf. Zo voorkom je dat je op de lange termijn in de financiële problemen komt en dat het bedrijfspand verder geen nadelige invloed heeft op de winst van je bedrijf. 
Ga verder met lezen
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten