1. Home
  2. NS belazert reizigers met onterechte toeslag: Tijd voor actie!
shutterstock 2174610653

NS belazert reizigers met onterechte toeslag: Tijd voor actie!

Binnenland26 jul , 11:00
De treinreiziger wordt zonder enige schroom belazerd met een torenhoge toeslag voor een 'snelle' reis, terwijl de Intercity Direct tussen Rotterdam en Amsterdam tegenwoordig slomer rijdt dan ooit. Reizigersorganisatie Rover eist met recht dat deze toeslag onmiddellijk wordt afgeschaft.
Het is ronduit schandalig. Reizigers moeten nog altijd 2,90 euro extra ophoesten voor de Intercity Direct, terwijl deze ooit razendsnelle verbinding nu maar liefst zes minuten langer duurt door scheuren in tunnels en viaducten. "Niet eerlijk, die toeslag," zegt Irene Usovich (32) terecht in het AD. Als inwoner van Rotterdam moet ze voor haar werk regelmatig naar Amsterdam reizen. Steevast kiest ze voor de Intercity Direct, maar het begint haar steeds meer tegen te staan dat ze bijna 3 euro extra moet betalen voor een trein die nauwelijks sneller is dan de reguliere verbindingen.
En dan hebben we het nog niet eens over de vele ergernissen onderweg. Treinen die uitvallen, liften op perrons die het niet doen - het houdt maar niet op. "Bij het betalen van dit tarief verwacht ik ook een bepaalde service," zucht Irene. En daar heeft ze groot gelijk in. Maar die service blijft uit, terwijl de NS schaamteloos de hand ophoudt.
De snelle treinen rijden nu over delen van het traject slechts 80 kilometer per uur in plaats van de beloofde 200. Hierdoor neemt de reis tussen Rotterdam en Amsterdam nu ongeveer 47 minuten in beslag. Maar de toeslag van 2,90 euro tijdens de spits en 1,74 euro daarbuiten blijft onveranderd hoog. Dit komt bovenop de reguliere ritprijs van 17,90 euro.
Volgens een woordvoerder van de NS is deze toeslag nodig omdat de NS extra moet betalen aan het Rijk voor het gebruik van dit 'snelle' traject. Dit is een doorzichtige smoes om de reiziger nog meer geld uit de zak te kloppen. Extra betalen voor een snelle trein die niet sneller rijdt is absurd, en dat is precies wat Rover-directeur Freek Bos benadrukt: "De treinen rijden deels met de snelheid van een streekbus. Je kunt hier met goed fatsoen geen toeslag voor vragen."
(Artikel gaat verder onder deze oproep) Bij DDS zijn we KLAAR met de politiek correcte verhalen van de mainstream media én de walgelijke politiek van het partijkartel. Wij zijn er voor JOU. Voor ons volk, ons land, onze cultuur. Maar om patriottisch verslag te kunnen doen van het nieuws hebben we JOUW STEUN nodig. Het kartel wil ons namelijk op elke mogelijke manier SLOPEN. Steun ons! Doneer aan DDS via BackMe en help ons pal te staan in dit politiekcorrecte medialandschap!
Het wordt tijd dat de NS stopt met het uitmelken van de reiziger. Deze onterechte toeslag moet onmiddellijk verdwijnen. Het is onaanvaardbaar dat reizigers moeten betalen voor een service die niet wordt geleverd. De NS moet zich schamen voor deze schandalige praktijken en snel actie ondernemen om het vertrouwen van hun klanten terug te winnen.
Ga verder met lezen
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten