Kruidvat heeft feministen boos gemaakt. Goed zo! Foto: D / Shutterstock.com

Feministen woest op Kruidvat om Moederdagfolder met wasmiddel

Binnenland29 apr , 12:00
Je zou denken dat de wereld wel iets belangrijkers te doen heeft. Maar nee hoor: de radicale feministen zijn weer eens compleet door het lint. De nieuwste reden voor massale verontwaardiging? Kruidvat had het gore lef om in een reclamefolder wasmiddel aan te bieden als cadeautip voor Moederdag.
Ja, je leest het goed: wasmiddel. En dus – in de wereld van de hysterische woke-beweging – is dat meteen "seksisme", "stereotypering" en "een terugkeer naar 1953".

Een fles wasmiddel? STOP DE PERSEN!

De folder van Kruidvat riep op tot het verrassen van moeders met "de allermooiste cadeaus". Daar stonden, naast geurtjes en sieraden, óók aanbiedingen voor wasmiddel tussen. Nou, de haat was niet te houden.
(Artikel gaat verder onder deze oproep) Sluit je aan bij duizenden DDS-lezers. Geen spam. Alleen eerlijke updates, scherpe opinies en onmisbare analyses. Meld je hier aan voor onze nieuwsbrief.

Subscribe

* indicates required
De Nederlandse Vrouwen Raad, WOMEN Inc., en nog een rijtje andere totaal overbodige clubjes sprongen onmiddellijk in de hoogste versnelling. "Kruidvat slaat de plank volledig mis!" kermde Artemis Westenberg, bestuurder bij de Nederlandse Vrouwen Raad. "Ik dacht eerst dat het een persiflage was, maar helaas."
Alsof iemand bij Kruidvat expres dacht: "Ha, laten we vrouwen eens lekker denigreren met een fles wasmiddel." Wat een zieke projectie van deze doorgeslagen feministen.

Hele generatie in slachtofferstand

Wat deze mensen werkelijk laten zien, is dat ze volledig de greep op de realiteit kwijt zijn. Was Kruidvat écht aan het insinueren dat vrouwen alleen maar goed zijn voor de was? Natuurlijk niet. Het was gewoon een aanbieding. Gewoon commercie. Gewoon marketing.
Maar nee, anno 2025 moet elk molecuul tekst en elke pixel van een folder door een wokefilter worden gejaagd. Want stel je voor dat iemand zich gekwetst voelt. Stel je voor dat iemand zichzelf als slachtoffer kan profileren.
Een generatie die grootgebracht is met eindeloze privileges, onderwijs, carrièremogelijkheden en kansen, kruipt nu huilend onder de dekens vanwege een plaatje van een fles wasmiddel. Je zou er bijna wasmiddel bij nodig hebben om alle krokodillentranen weg te wassen.

Feministen die zichzelf belachelijk maken

Ook WOMEN Inc. vond dat Kruidvat "de stereotypen bevestigt" en "de kansen van vrouwen beperkt". Kansen beperken? Omdat er een fles wasmiddel in een folder staat? Als jouw carrière, geluk en eigenwaarde afhangen van een Kruidvat-folder, dan ligt het probleem niet bij de drogist, maar bij jezelf.
Erger nog: deze organisaties maken vrouwen belachelijk. Ze doen alsof vrouwen zo breekbaar zijn dat een marketingfolder hun toekomst in gevaar brengt.
Sterke vrouwen – echte vrouwen die iets bereiken in hun leven – laten zich niet ontmoedigen door een paar folders. Die bouwen gewoon hun leven op. Met of zonder aanbiedingen voor Persil.

Kruidvat zwicht (natuurlijk) half

Zoals te verwachten viel, kwam Kruidvat met een halfslachtige verontschuldiging: "We hadden deze aanbieding niet op deze pagina moeten zetten," piepte een woordvoerder. "We nemen maatregelen."
Zonde. Want juist nu hadden ze moeten zeggen: "Doe normaal. Het is gewoon wasmiddel. Koop het of niet."
Maar in de angstige, gecancelde cultuur van vandaag durft bijna niemand nog op te staan tegen de hysterische minderheid die haar wil oplegt aan de meerderheid.

Hou op met deze onzin

Misschien moeten we gewoon weer leren relativeren. Misschien moeten we stoppen met huilen over folders, folders waarin nota bene ook sieraden, geurtjes en verzorgingsproducten stonden. Misschien moeten radicale feministen eens een flinke slok realiteit nemen – en accepteren dat niet alles om hun eeuwige gekrenkte gevoelens draait.
Of, om het simpel te zeggen: grow up.
Sluit je aan bij duizenden DDS-lezers. Geen spam. Alleen eerlijke updates, scherpe opinies en onmisbare analyses. Meld je hier aan voor onze nieuwsbrief.

Subscribe

* indicates required
Ga verder met lezen
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten