Treinverkeer Utrecht ligt weer plat

Geen categorie02 mrt 2015, 11:00
De NS: incompetenter en ineffectiever wordt het niet.
Door een defecte bovenleiding rijden er maandag nauwelijks treinen van en naar station Utrecht. De NS verwacht dat het treinverkeer tot 16.00 uur verstoord blijft. Dat heeft de Nederlandse Spoorwehem (NS) maandagochtend laten weten. De oorspronkelijke prognose was het middaguur, maar dat is rond 10.30 uur maandagochtend bijgesteld.
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die beweren dat de NS er niets aan kan doen dat de bovenleiding kapot is, maar manneman, hoe kan het dat NS niet voorbereid is op dit soort problemen zodat ze zo snel mogelijk gefixt kunnen worden?
Hoe kan het in godsnaam zo zijn dat de NS steevast uit het veld is geslagen als er maar iets gebeurt? Er vallen wat sneeuwvlokjes en voila, de treinen rijden niet. Een bovenleiding is kapot, en wat doet de NS? Die rent paniekerig rond, niet wetende wat te doen.
De treinen in nagenoeg alle richtingen hebben last van de defecte bovenleiding, zoals van en naar Schiphol, Den Haag, Breukelen, Den Bosch en Nijmegen. De NS onderzoeken samen met Prorail welke treinen er kunnen rijden. Er wordt geadviseerd om indien mogelijk station Utrecht Centraal te mijden.
Een woordvoerder van reizigersorganisatie Rover zegt het allemaal verschrikkelijk te vinden en voegt eraan toe dat de NS niets kwalijk kan worden genomen. Nee, het bedrijf is zélf het grote slachtoffer. Echt waar! Het is "overmacht!"
Deels is dat natuurlijk waar, maar Rover lijkt te vergeten dat bedrijven - en zeker vervoersbedrijven - van tevoren moeten anticiperen op dit soort problemen. Men moet hier gewoon klaar voor zijn zodat, als er iets misgaat, er onmiddellijk kan worden ingegrepen en de bovenleiding zo snel mogelijk gemaakt wordt.
Kan iemand de NS (en Rover!) dat even uitleggen of levert dat toch niets op?
Ga verder met lezen
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten