Het oude vertrouwde krijtbord. Je ziet hem nog dagelijks op straat of aan het raam. In etalages, winkels of buiten bij de terrassen. Bijna iedere winkel of horeca aangelegenheid heeft er wel eentje staan. Acties, nieuwe producten of promotende slogans worden gebruikt om voorbijgangers de desbetreffende locatie binnen te lokken. Maar hoe laat je, met zoveel borden op straat, jouw
krijtbord nu opvallen?
1. Ga voor kwaliteit Stap 1 is zorgen voor een krijtbord van kwaliteit. Veel borden zijn al zo vaak herschreven dat de achtergebleven witte waas de nieuwe letters laat verbleken. Zorg dus dat je bord gebruiksklaar is en koop wanneer nodig een nieuwe aan. Kijk bijvoorbeeld eens op
ReclameMaterialen.com voor nieuwe kwaliteitsborden met scherpe prijzen.
2. Voor het oog
Nu kun je natuurlijk je hele bord vol kalken met alles dat je te zeggen hebt, maar hoeveel denk je dat hier daadwerkelijk van gezien wordt? Laat staan gelezen. Draag zorg voor een mooi en verzorgd bord. Je krijtbord is het visitekaartje van jouw bedrijf op straat – dus zorg dat je jezelf goed vertegenwoordigd!
3. Kill your darlings
Zoals met veel zaken geld ook hier; less is more. Voordat je aan het schrijven gaat bedenk dan even goed wat je precies wilt zeggen. Heb je het verhaal klaar? Mooi, ga dan nu woorden afstrepen totdat er maximaal een stuk of 10 woorden overblijven. Meer informatie gaat niet door voorbijgangers gelezen worden. (dit geld natuurlijk niet wanneer je als restaurant je hele menukaart op een krijtbord wil laten reflecteren)
4. Maak het leuk Zorg dat jou bord zich onderscheidt van de rest. Kies een
grappige quote die bij je boodschap past of schrijf met mooie, sierlijke letters. Ken je iemand die goed kan tekenen? Laat dan eventueel een tekening, je woorden versterken. Wat je ook doet, zorg dat je op een leuke manier net wat anders bent dan de andere 20 borden in de straat.
5. Gebruik humor Wat voor zaak je ook hebt, mensen voelen zich graag op hun gemak. Humor helpt hier zeker bij.
Laat iemand lachen, hiermee vergroot je de kans dat ze ook daadwerkelijk je winkel binnenstappen. Blijf wel dicht bij je boodschap. Grappig zijn om het grappig zijn heeft namelijk juist een averechts gesprek.
6. Doe niet te gek
Zorg dat je niet teveel op je bord doet. Een leuke quote, een grappige tekening en sierlijke krulletters voor een fietsenzaak kunnen misschien iets te veel van het goede zijn. Blijf dicht bij de kern van jouw zaak en pas je bord hierop aan.