Op weg naar Operational Excellence

Geen categorie23 mei 2016, 13:30

Bedrijven hebben hun mond vol van ‘Operational Excellence’, de excellente onderneming. Maar wat bedoelen ze daar nou mee? En wat doen excellente ondernemingen beter dan hun collega’s? Om die vraag te kunnen beantwoorden zullen we eerst moeten weten wat Operational Excellence is.

Klant centraal
Binnen Operational Excellence staat de klant centraal. Kwaliteit, snelheid, leveringsbetrouwbaarheid en continu verbeteren zijn belangrijke speerpunten. Daarmee is Operational Excellence eerder een overtuiging dan een methode. Een succesvolle implementatie vraagt om een mindset waarbij het volledige bedrijf gefocust is op deze filosofie.

‘Meer doen met minder’ is het motto, net als: ‘Doe het in één keer goed’. Het minimaliseren van verspillingen en het optimaliseren van toegevoegde waarde in bedrijfsprocessen zijn belangrijke methodieken. Geen wonder dat Lean Six Sigma op nummer één staat van de lijst met instrumenten om tot Operational Excellence te komen.

Wat levert Operational Excellence op?
Lagere kosten
Meer toegevoegde waarde
Kortere doorlooptijden
Betere kwaliteit en service
Kortom: tevreden klanten en meer winst

Lean Six Sigma
Lean Six Sigma biedt uitstekende handvatten om te komen tot Operational Excellence. Naast de feitelijke aanpak is er veel aandacht voor de gedragsaspecten die broodnodig zijn in verandertrajecten. UNC Plus Delta is in Nederland marktleider op het gebied van implementatie en Lean Six Sigma opleidingen. Verbeter uw concurrentiekracht en geef uw medewerkers met de juiste Lean Six Sigma opleiding de perfecte basis op weg naar de Excellente organisatie!

Ga verder met lezen
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten