Het is een gewone dag bij het restaurant Qdoba. En dat is precies wat de daad van deze jonge medewerker zo geweldig maakt.
Een schitterend verhaal uit de staat Kentucky in Amerika. Een jonge medewerker van een eetgelegenheid heeft een sterke band ontwikkeld met één van diens vaste klanten: een zwaar gehandicapte dame die niet op eigen kracht het restaurant kan inkomen.
De vrouw zit in een rolstoel en heeft de grootste moeite om in haar eentje dingen te doen. Toch weerhoudt dat er haar niet van om haar favoriete restaurant regelmatig te bezoeken. Sterker nog, ze komt zo vaak dat de werknemers precies weten wat ze voor lunch wil en voor het avondeten.
Toch is er één probleem. Omdat ze zo zwaar gehandicapt is kan ze niet zelf naar binnen komen. In het verleden zat ze soms tijdenlang buiten bij de deur te wachten tot een andere klant haar opmerkte en haar mee naar binnen nam. Tegenwoordig kennen de meeste andere vaste klanten haar en helpen ze haar meteen als ze haar zien zitten.
Eén werknemer van het restaurant gaat echter verder dan ieder ander. Een dokter, die onlangs in het restaurant at, filmde wat hij deed: de werknemer hielp de vrouw eerst naar een tafeltje, praatte wat met haar... en begon haar vervolgens te voeden. De vrouw had hem namelijk gevraagd of hij haar daarbij kon helpen omdat ze het zelf niet goed kon.
Zonder ook maar een moment te twijfelen deed de werknemer dat.
Een schitterende daad en een geweldig voorbeeld voor ons allemaal.
[video width="636" height="360" mp4="http://www.dagelijksestandaard.nl/wp-content/uploads/2015/05/Restaurant-employee’s-incredible-act-of-kindness-goes-viral-YouTube.mp4"][/video]