Een opmerkelijk tafereel was het gisteravond, een rally van Trump was niet compleet vol. Alle kaartjes waren uitverkocht, toch kwam een derde niet opdagen, NYT bevestigt een vermoeden van team Trump: online fans van TikTok en K-pop hebben expres een deel van de kaartjes aangevraagd om zo het 'narratief' aan te passen. Een half vol stadion komt namelijk niet zo spectaculair over op foto's. Maandag liet de campagneadviseur van Trump weten dat zo'n 1 miljoen mensen een gratis kaartje hadden aangevraagd. Terwijl het stadion maar 19.000 beschikbare plaatsen had. Dit kwam doordat er een initiatief was gestart onder TikTok en K-pop-fans om Trump te boycotten. Vanuit de internetscene is men Trump nu dus ook aan het bevechten.
Linkse politici vonden de actie natuurlijk weergaloos grappig, maar tactisch gezien is het niet zo slim. Trump heeft nu weer een stok om mee te slaan. Trump kan nu weer terecht claimen dat men heeft expres tegenwerkt.
https://twitter.com/AOC/status/1274499021625794565?ref_src=twsrc%5Etfw
Trump
foeterde al eerder dat de lage opkomst te danken was aan internetfans, maar veel deugmensen nemen zijn tirades vaak genoeg niet al te serieus. Maar NYT bevestigt nu het verhaal van Trump.
Het is niet voor het eerst dat de internetcommunity zich actief bemoeit met de Amerikaanse politiek. Rond 2016 vond er al een ware 'meme-oorlog' plaats. En ook nu rond de BLM-protesten heeft een bepaalde internetcommunity zich solidair verklaard met de beweging.