Dat laat niets aan duidelijkheid te wensen over.
Na de desastreuze Grand Prix van Hongarije was
Max Verstappen maar wat duidelijk over
Renault. Tegen Ziggo zei hij namelijk:
"Het begon goed, met meteen twee posities winst. Maar wat er daarna gebeurt, belachelijk."
Daarmee doelt hij op de motorproblemen. Hij werd gedwongen om zijn wagen in het gras te parkeren omdat de motor in de 'veilig' stand ging terwijl er geracet moest worden. De jonge Nederlander riep zijn team nog toe dat het hem niets uitmaakte en dat hij maar wat graag bereid was om zijn motor op te blazen, maar daar dachten de teambazen toch net een beetje anders over.
Niet zo gek natuurlijk. Voor je het weet gebeuren er ongelukken. Dat wil je als team niet op je geweten hebben.
"Ik denk dat Christian Horner het al goed heeft uitgelegd. Je betaalt miljoenen voor een A-product. Het slaat gewoon nergens op. We weten van wie het is, het is niet de schuld van het team. Maar het is wel enorm zuur."
Natuurlijk hebben Horner en Verstappen gelijk. Red Bull betaalt bakken met geld aan Renault voor een topmotor. Maar omdat het team het contract na dit seizoen niet wenst te verlengen maken de Fransen er een potje van. Updates blijven achterwege of komen te laat, en de motor is van ontzettend trieste kwaliteit. Eén keer te hard optrekken en boem, de motor is kapot.
Goddank dat ze volgend jaar af zijn van deze wanprestaties leverende leverancier.