Klachtengolf bij ING over salaris bij topman Hamers: klanten moeten een duidelijk statement maken voor effect

Geen categorie09 mrt 2018, 18:00
Drie miljoen gaat de topman van ING, Hamers, verdienen. Een belachelijk bedrag. Dat vind niet alleen ik, maar ook honderden andere mensen die hun boosheid hebben geuit op social media en klachtensites. Wat de ING nu gaat doen is niet duidelijk, maar dat ze dit serieus moeten nemen staat als een paal boven water.

Via de Eerlijke Bankwijzer werden bovendien in één dag 225 klachten ingediend over ING. Dat is tien keer meer dan het totaal aantal klachten op een gemiddelde dag. En het einde lijkt nog niet in zicht, zegt Peter Ras, projectleider van de Eerlijke Bankwijzer. De klachten zijn direct doorgestuurd naar de bank.

Ook op sociale media zoals Twitter en Facebook is er veel commotie rond de salarisverhoging van 50 procent voor Hamers. De topman gaat jaarlijks 3 miljoen euro verdienen.

Om eerlijk te zijn, private organisaties mogen lekker zelf weten wat voor salarisbeleid ze voeren. Ik vind het niet aan de overheid om daar iets tegen te doen. De organisaties waar het om gaat moeten wel leren en voelen wat er gebeurt als ze zo een slechte beslissingen nemen. Dat moet niet komen vanuit de overheid, maar vanuit de consumenten, wellicht u, de lezer. Wij hebben als consument om elke dag keuzes te maken waar we wel producten kopen of diensten gebruiken. Dat is misschien duizelingwekkend, maar als je het niet eens bent met bepaald beleid, is het goed als u die onvrede uit in uw aankoopgedrag.
Dat is de enige manier om bedrijven te dwingen om andere keuzes te maken of het beleid te veranderen. Nederlanders zijn in het algemeen dan nog wel gemakzuchtig. Wel ergens een mening over hebben, maar het niet consequent implementeren in het dagelijks sociaal verkeer. Wel doen dus! U bent de consument, u hebt de macht, gebruik die.
Ga verder met lezen
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten