Succes.
Het heeft even geduurd, maar we kunnen dan toch eindelijk concluderen dat Google+ een waar social networking succesverhaal wordt voor de zoekgigant:
In maart zat de gemiddelde gebruiker 6 minuten en 47 seconden op Google+. Dat is ruim twee keer zo veel als in februari vorig jaar, maar nog altijd veel minder dan de 6 uur en 44 minuten die mensen gemiddeld doorbrengen op Facebook. Voor Facebook betekent het overigens wel een daling: in dezelfde periode vorig jaar was het gemiddelde 7 uur en 9 minuten per persoon.
Daarnaast hadden de Android en iOS-apps van G+ meer dan 20 miljoen unieke bezoekers in de VS, wat een stijging van 238% ten opzichte van het jaar ervoor. De desktopversie had 28 miljoen unieke bezoekers. Ook dat is een stijging, maar 'slechts' van 68%. Ook dat is natuurlijk een puik resultaat, zeker omdat Google+ daarmee Twitter nadert.
Alleen Facebook heeft veruit meer bezoekers: 142 miljoen op de desktopsite, en 99 miljoen via tablets en smartphones.
Het belangrijkste van dit nieuws? Facebook gaat erop achteruit, Google+ groeit echter gestaag door. Dat verschil: groei vs. daling is bijzonder belangrijk.