Geld kwijt door storing ING

Geen categorie26 feb 2014, 10:00
Faal
Door een technische storing bij het internetbankieren en mobiele app van ING, waarbj klanten de mededeling kregen 'probeer het opnieuw' werd toch ook het bedrag overgemaakt van de 'foutieve' poging. Veel mensen hebben zo dubbel of nog vaker betaald. Je zou verwachten dat de bank dan zegt: wij herstellen onze fout, maar niets daarvan. Storing? Pech gehad!
Los van een falend commercieel beleid druist dit natuurlijk tegen elk rechtvaardigheidsgevoel in. Immers, je mag er toch van uit gaan dat jouw geld, dat je tijdelijk 'uitleent' aan de bank op een zorgvuldige wijze beheerd wordt. Niet dus.
In een verklaring laat ING weten:

"Het is de verantwoordelijkheid van de gebruiker, ook tijdens een storing. Wie geld kwijt is, zou contact moeten opnemen met de ontvanger. Wij kunnen niet bepalen of een klant dit per ongeluk of expres heeft gedaan."

Juist ja. Uw eigen schuld, dikke bult. Had u maar niet zo stom moeten zijn om twee keer op 'verzenden' te drukken, ook al verscheen de mededeling 'probeer het opnieuw'. Veel mensen hebben twee keer hun huur overgemaakt en moeten een maandje op een houtje bijten dankzij ING. De woordvoerder van ING wilde gisteravond niet ingaan op individuele gevallen: 'Benadeelden kunnen een officiële klacht indienen, dan kijken we ernaar'. Het is trouwens niet de eerste keer dat ING te maken heeft met een internetstoring. Het was al de derde keer deze maand dat klanten te maken kregen met een internetstoring.
Ga verder met lezen
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten