Verjongen.
Fons van Westerloo, de voormalige CEO van SBS, heeft er begrip voor dat er nogal wat mensen ontslagen worden bij deze zender. Met name het team van Hart van Nederland moet het ontgelden.
Milika Peterzon, Cilly Dartell en Maureen du Toit moeten allemaal op zoek naar een nieuwe baan.
De tijd moet uitwijzen of dit een verstandige beslissing is geweest van SBS, maar ik begrijp de keuze, vertelt Fons, die een van de grondleggers van Hart van Nederland was. De formule van Hart van Nederland werkt, maar de concurrentie zit niet stil. De keuze van SBS is heel riskant, maar als zender moet je durven te vernieuwen."
SBS is en blijft toch een beetje het zorgenkindje van de commerciële zenders. Dat komt vooral, denk ik, doordat de hoge bazen niet echt weten wat ze er mee moeten. Wat is het doel van SBS? Waaraan ontleent deze zender zijn bestaansrecht?
Hart van Nederland kán zeker werken - het concept is vrij aardig, zeker voor de massa's - maar dan moet er wel het een en ander veranderen.