Twitterfeuds -- Twitter-ruzie's -- zijn aan de orde van de dag. Politici halen regelmatig naar elkaar uit op het sociale netwerk, en dat geldt ook voor bloggers, journalisten, en zelfs voor BN'ers (en Amerikaanse sterren).
Wat we echter niet vaak zien is dat hele bedrijven het op elkaar verzien hebben. Toch is dat precies wat er onlangs gebeurde.
Wendy's -- een populair fastfoodrestaurant uit de Verenigde Staten -- postte onlangs namelijk een foto van een lekkere en goedkope maaltijd: vier producten voor een magere vier dollar. Dat is natuurlijk niet slechts prima betaalbaar, maar spotgoedkoop.
Helaas voor Wendy's vond Burger King dat alles behalve indrukwekkend. Korte tijd later zette BK deze tweet online:
Vertaald: 5 voor $4, omdat 5 beter is dan 4.
Een andere Twitter-gebruiker zag het aan en besloot om het fikkie eens verder op te stoken. Gelukkig voor haar -- en voor ons -- was Wendy's daar maar wat graag toe bereid:
Met andere woorden, Twitteraar Brittany Guernsey vroeg Wendy's wat ze tegenover BK's tweet zetten. Het antwoord loog er niet om: "Eetbaar voedsel."
Hoewel we allemaal met smart wachten op een antwoord van Burger King is dat er voorlopig nog niet. En we weten allemaal wat dat betekent: Wendy's is de koningin van de fastfoodindustrie. In ieder geval in het jaar 2016.
Nu is het wachten op McDonalds. Het kan toch niet zo zijn dat de Mac zich hier helemaal buiten houdt?