De arme frauderende leerlingen van Ibn Ghaldoun worden dubbel gestraft

Geen categorie28 jan 2014, 15:15
Heeft u ook zo’n medelijden met die leerlingen van de islamitische scholengemeenschap Ibn Ghaldoun? Ten eerste werd hun examen al ongeldig verklaard en nu moeten ze ook nog voor de rechter verschijnen wegens fraude met die examens.
Tenminste, dat is wat de advocaat van de fraudeurs bepleit. Hij stelt dat de leerlingen al zo gestraft zijn doordat hun examen ongeldig verklaard is, dat zij verder vrijgepleit zouden moeten worden van verdere straf. Het ongeldig verklaren van hun examen was, volgens de advocaat, al een strafrechtelijke sanctie en iemand kan nu eenmaal niet voor hetzelfde feit twee keer gestraft worden, of zoiets.
Nu is het ongeldig verklaren van een examen omdat de antwoorden gestolen zijn, dus waar geen enkele eigen inbreng van de leerling bij kwam kijken natuurlijk een disciplinaire maatregel en geen strafrechtelijke sanctie. Maar je moet wat als advocaat, zullen we maar zeggen.
Er was trouwens veel meer aan de hand dan het frauderen met examens op deze school. Het vwo-examenklasje werd zo’n beetje beschouwd als het eliteklasje en de leerlingen kwamen met van alles en nog wat weg. Zo werd er volop gespijbeld zonder dat daar maatregelen tegen genomen werden. Ouders kwamen verhaal halen bij docenten wanneer hun kind een onvoldoende kregen voor een toets. De docent werd verweten dat die hun kind kapot maakte en zijn toekomst verziekte met het toekennen van zulke schandalige cijfers voor zoonlief. Er is dus niet alleen iets aan de hand met de leerlingen of docenten van deze school, maar zeker ook met hun opvoeders. Want hun prinsje of prinsesje doet toch niets verkeerd? Dus elk negatief resultaat moet wel aan de school of de docenten liggen.
Ontzettend dom is dat natuurlijk, want beseffen deze ouders niet dat hun kind hoe dan ook een keer tegen de lamp loopt, wanneer het niet de kennis heeft verworven die het geacht wordt te verwerven bij een opleiding op het vwo? Denkt men nu echt dat slagen met achten en negens, die niet verdiend zijn, hun kind van een goede toekomst zal verzekeren? En hoe moet een docent denken die een vier verandert in een zes? Ook dat gebeurde op deze ‘kwaliteits’-school.
Ook werd een autochtone docente Nederlands van alles verweten door leerlingen en ouders. Het woord ‘hond’ mocht in de lessen niet voorkomen want dat vonden de kinderen beledigend. En haar werd ook verbaasd gevraagd of zij écht dacht dat de holocaust werkelijk had plaatsgevonden. Ook kwam er hevige kritiek op een boek dat leerlingen voor Nederlands moesten lezen omdat er een schandalige zin in te lezen was van een vinger die richting de boezem van een vrouw gleed. Pervers en walgelijk was dat natuurlijk, ook daar moet je als ouders verhaal over komen halen. De docente werd bedreigd en is uiteindelijk weggepest, tot grote trots van de leerlingen.
Het is onvoorstelbaar dat dit soort praktijken konden voorkomen op een Nederlandse scholengemeenschap. En natuurlijk moet zo’n school dan gesloten worden, want scholen zijn er om leerlingen op te leiden voor een plek in de maatschappij, een werkplek of een vervolgstudie aan de universiteit wanneer het vwo-leerlingen betreft. Dat die leerlingen allemaal op de universiteit al tegen de lamp lopen met cijfers die zij niet zelf verdiend hebben daar hebben de leerlingen zelf, de school of de ouders kennelijk niet bij stil gestaan. Ongelofelijk dom is dat natuurlijk.
En maar klagen dat leerlingen van islamitische afkomst zo weinig kansen hebben op de arbeidsmarkt en dat alleen vanwege hun afkomst, wordt er dan gesteld. Maar als je dit allemaal leest, dan kun je niet meer stellen dat alleen de afkomst hun positie onderaan de ladder zet, maar vooral hun mentaliteit. Of zou scholengemeenschap Ibn Ghaldoun heel toevallig net die leerlingen en docenten onder hun dak hebben gehad die deze mentaliteit hadden en is er met islamitische leerlingen en hun ouders op alle andere scholen niets mis?
Of wordt het gewoon eens tijd om eindelijk eens te erkennen dat er eenvoudig iets mis is met de mentaliteit van een grote groep Islamitische jeugd, hun ouders, scholen en docenten. Ligt dat dan niet iets meer voor de hand? Maar dat mag niet gezegd worden en zelfs niet gedacht, want dan ben je een racist, je discrimineert of je bent xenofoob. Feiten tellen namelijk alleen voor blanke oer-Nederlanders en niet voor islamieten en zeker niet voor deze arme, onderdrukte, gediscrimineerde leerlingen van deze faalschool die ook nog eens kans lopen om dubbelgestraft te worden.
Ga verder met lezen
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten