1. Home
  2. Linkse waanzin bij de Volkskrant: Treinrendabiliteit is niet belangrijk
shutterstock 2154269839

Linkse waanzin bij de Volkskrant: Treinrendabiliteit is niet belangrijk

Media07 aug , 21:00
Het is weer zover. De Volkskrant, het bastion van linkse ideologieën en bizarre gedachte-experimenten, heeft weer een pareltje van onzin gepubliceerd. Volkskrantcolumnist Jarl van der Ploeg heeft vandaag de wereld verblijd met zijn bijzondere gedachtenspinsels over de Nederlandse Spoorwegen (NS). Zijn betoog begint al met de vraag: "Waarom zou de trein rendabel moeten zijn?" en gaat vervolgens vrolijk verder met de vergelijking dat stoepen, duinen en voormalig minister Wouter Koolmees ook niet rendabel zijn.
Het is duidelijk dat Van der Ploeg geen enkel benul heeft van economische principes of verantwoordelijk bestuur. De NS is een (semi-)overheidsbedrijf en de enige aandeelhouder is de Nederlandse Staat. Dat betekent dat wij, de belastingbetalers, voor de kosten opdraaien. En ja, we betalen al genoeg belasting voor infrastructuur. Het is dan niet meer dan logisch dat de trein rendabel moet zijn voor de reiziger. Het is belachelijk dat de auto goedkoper is dan het openbaar vervoer, een punt waar zelfs de Volkskrant dit keer gelijk in heeft. Goh, zelfs een kapotte klok heeft tweemaal daags gelijk.
De situatie bij de NS is zorgwekkend. Eind vorige week maakte het bedrijf bekend dat het slecht gaat en dat dit zogenaamd niet de schuld van de NS is – Wouter Koolmees zou namelijk fantastisch werk doen als directeur. De werkelijkheid is echter dat de reiziger sinds corona minder vaak de trein pakt, wat in de eerste helft van 2024 resulteerde in een verlies van meer dan honderd miljoen euro. De reactie van de NS? De kaartprijzen verhogen met 8,7 procent, vijfhonderd banen schrappen en bezuinigen op het opknappen van oude treinen. Dit is geen beleid, dit is wanbeleid!
Volgens Van der Ploeg is het allemaal de schuld van de reiziger en moeten we dit accepteren. Het feit dat er minder treinen rijden vanwege personeelstekorten en dat het spooronderhoud jarenlang is verwaarloosd, wordt gemakshalve genegeerd. ProRail kondigde eerder dit jaar aan dat er grote vertragingen zullen zijn tot minstens 2030, maar Van der Ploeg wil liever doen alsof dit allemaal normaal is.
(Artikel gaat verder onder deze oproep) Bij DDS zijn we KLAAR met de politiek correcte verhalen van de mainstream media én de walgelijke politiek van het partijkartel. Wij zijn er voor JOU. Voor ons volk, ons land, onze cultuur. Maar om patriottisch verslag te kunnen doen van het nieuws hebben we JOUW STEUN nodig. Het kartel wil ons namelijk op elke mogelijke manier SLOPEN. Steun ons! Doneer aan DDS via BackMe en help ons pal te staan in dit politiekcorrecte medialandschap!
Het is duidelijk dat de linkse denkers van de Volkskrant compleet losgezongen zijn van de realiteit. Hun bijzondere gedachtenspinsels doen niets anders dan de waarheid verdraaien en het publiek misleiden. Het is hoog tijd dat de NS en andere (semi-)overheidsbedrijven verantwoordelijkheid nemen voor hun daden en ophouden met het doorrekenen van hun falen aan de belastingbetaler.
Ga verder met lezen
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten