rb20 no1 chinese gp 2024 a94a7bd56e3337197fa9aac88adc203

Max Verstappen KAPOT na DESASTREUZE GP Italië: "Alles was klote!"

Formule 102 sep , 10:09

Max Verstappen is gisteren zesde geworden bij de Grand Prix van Italië in Monza. Gelukkig voor hem was Charles Leclerc van Ferrari de winnaar, waardoor Lando Norris van McLaren maar acht punten op hem inloopt in het wereldkampioenschap. Toch was Max na afloop - logischerwijs - klaar met alles. "Er ging niets goed," aldus de wereldkampioen van 2023, 2022 en 2021. "De hele auto moet op de kop."

"Het is heel slecht momenteel," zei Max direct na de race tegen de pers. "En voor [de race van over twee weken in] Baku hebben we veel werk te doen om, tja, om de hele auto gewoon te veranderen." Oeps.

Ja, dat lees je goed. "De hele auto." Niet een deel van de auto, niet "de balans." Niet "de motor." Niet de remmen. Niet door voorvleugel. Maar, "de hele auto." Zó bagger is de RB20.

Voor de camera van ViaPlay ging Max nóg verder. "Het laatste jaar hadden we de meest dominante auto ooit," aldus de nummer 1, "maar het is veranderd in een monster." En dan dus niet op een goede manier, maar juist op een heel, heel negatieve wijze. De auto is schier onbestuurbaar geworden.

"Niets liep," stelde Verstappen daarop. "De auto ging voor geen meter. De strategie vond ik ook helemaal niets. En de pitstop was helemaal klote." Zo vatte hij zijn race deels samen.

Deels ja. Want er was meer. "Het grootste deel van de race hebben we op minder vermogen moeten rijden omdat we een probleem hadden," legde hij ook nog uit. Daardoor kon hij het gat met Lewis Hamilton niet dichten. Sterker nog, op een gegeven moment reed Max 317 op het rechte stuk, terwijl de rest van de bolides 20 kilometer per uur harder gingen.

Dat noemen we nou "met de handrem erop" rijden.

"Eigenlijk ging niets goed," vatte Max de race samen. Daarop keek hij even omhoog en begon hij te lachen. In sommige situaties heeft huilen immers geen zin meer.

Tijdens de race was al duidelijk dat Max het niet naar zijn zin had. Toen hij een pitstop moest maken het team daar meer dan 6 seconden over. Dat is vier seconden langer dan normaal. Uit frustratie sloeg Max toen met zijn handen op zijn stuur.

Ook riep hij in de race op een gegeven moment dat hij wist dat hij "op een kutpositie" reed, maar dat hij wél wilde dat ze "daar achterin wakker blijven." Want, zei hij na de race, "anders kan ik beter thuisblijven."

(Artikel gaat verder onder deze oproep) Bij DDS zijn we KLAAR met de politiek correcte verhalen van de mainstream media én de walgelijke politiek van het partijkartel. Wij zijn er voor JOU. Voor ons volk, ons land, onze cultuur. Maar om patriottisch verslag te kunnen doen van het nieuws hebben we JOUW STEUN nodig. Het kartel wil ons namelijk op elke mogelijke manier SLOPENSteun ons! Doneer aan DDS via BackMe en help ons pal te staan in dit politiekcorrecte medialandschap!

Dat ging er blijkbaar om dat hij, toen hij aan het verdedigen was tegen Norris, wilde weten of hij zijn batterij alweer kon gebruiken of dat hij die langer met rust moest laten. Toen hij zijn team dat vroeg was het antwoord: "Oh ja, ja dat kan." Dat maakte hem woest, want het is immers aan het team om coureurs hierover te informeren. Zíj́ zien alles in hun data. Híj́ kan dat niet zien en is dus afhankelijk van zijn teamgenoten voor info.

Kortom, alles was bagger. De motor was slecht. De pitstop ging voor geen meter. De strategie was zwak. En het teamspel leek ook nog eens nergens op. Max' conclusie? Hij gelooft niet dat hij wereldkampioen kan worden... en, zei hij, hij denkt ook niet dat hij nog een race kan winnen dit jaar.

Ongelooflijk. Wat is er toch met dat team gebeurd, zeg.

Ga verder met lezen
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten