Verzend jij regelmatig pakketten, bijvoorbeeld omdat je een webshop hebt? Dan is het logisch dat je continu op zoek bent naar de juiste dozen. Niet alleen als het gaat om prijs, maar ook qua formaat is het vaak een flinke uitdaging om de juiste verzenddozen te kunnen vinden. Gelukkig zijn er tegenwoordig ook ontzettend veel mogelijkheden om te kiezen voor op maat gemaakte dozen. Deze kun je zelfs volledig laten personaliseren, zodat ze ook direct zorgen voor een stuk extra marketing. Toch snappen we dat je misschien niet precies weet wanneer je kiest voor op maat gemaakte dozen. Daarom leggen wij je dit stap voor stap uit.
Heb jij producten met afwijkende maten, dan kom je vaak al snel uit op dozen die op maat moeten worden gemaakt. Omdat de standaard dozen er maar in een beperkt aantal maten zijn, is het aan te raden hier goed naar te kijken. Je wilt namelijk wel zeker weten dat de producten die je verkoopt, ook goed in de doos passen. Dit zorgt niet alleen voor minder opvulmateriaal, maar uiteindelijk ook voor veel minder kosten. Deze kosten kun je vervolgens gebruiken voor bijvoorbeeld het personaliseren van de verzenddozen met naam en logo. Uiteindelijk gaat het er natuurlijk om dat je producten goed bij de klant aankomen en de kans dat dit gebeurt met een op maat gemaakte doos die precies geschikt is voor je producten, is vele malen groter.
Tegenwoordig zijn er ontzettend veel webshops. Het is dus steeds belangrijker om jezelf te onderscheiden en te laten zien dat je geen hobby webshop bent, maar een serieuze business draait. Goede verzenddozen zijn dan een absolute aanrader. Kies je voor op maat gemaakte dozen, dan weet je in ieder geval zeker dat je producten op de juiste manier worden verzonden en is de kans op schade of breuk een stuk kleiner. Daarbij komt ook dat je door je dozen te personaliseren ook een stuk professioneler overkomt bij je klanten. Je kent natuurlijk wel de bekende reclames waarbij de mensen met smart zitten te wachten op hun bestelling van een van de grote webwinkels. Vooral wanneer je flink wat dozen gebruikt op jaarbasis, valt dit qua meerprijs vaak reuze mee.
Verkoop je kwetsbare producten? Dan is het belangrijk dat je ze goed verpakt. Daarbij is het formaat van de doos ontzettend belangrijk. Hoe meer speling een product namelijk heeft, hoe groter de kans is dat een product kan beschadigen. Daarbij komt ook dat het je een hoop opvulmateriaal scheelt waardoor je per saldo met een op maat gemaakte doos vaak nog goedkoper uit bent. Tegenwoordig worden pakketten namelijk vooral tijdens de drukke periode net even wat minder zorgvuldig behandeld. Je kunt je dus wel voorstellen dat dit voor jezelf, maar ook voor de klant die zijn of haar bestelling ontvangt, niet bepaald prettig is wanneer ze tot de ontdekking komen dat het beschadigd is.