Het zoveelste krimpplan vanuit Den Haag dat onze economie dreigt te verstikken. Dit keer is het Transavia, de budgetvlieger die keihard geraakt wordt door het nieuwste waanzinnige krimpplan voor Schiphol van minister Barry Madlener (Infrastructuur). Terwijl iedereen met gezond verstand allang ziet dat minder nachtvluchten geen enkele zin hebben, wil Madlener er maar liefst 5000 schrappen. Het gevolg? Duurdere vliegtickets en Nederlanders die massaal naar luchthavens in Duitsland en België zullen uitwijken. Geweldig plan, toch?
Topman Marcel de Nooijer van Transavia trekt terecht aan de bel in De Telegraaf. Want laten we wel wezen: het schrappen van nachtvluchten is volkomen overbodig, zeker nu de luchtvaartsector miljarden investeert in stillere en schonere vliegtuigen. Transavia vervangt momenteel hun oude Boeings voor de nieuwe Airbus A320/A321, wat zorgt voor een forse daling in geluidsoverlast. Maar nee hoor, de milieulobby en hun politieke pionnen willen blijkbaar alles stilleggen. Want wie maalt er om innovatie als je de luchtvaart gewoon kapot kunt maken?
Het is duidelijk dat Madlener zwicht voor de groene lobby die zonder enige realiteitszin onze welvaart wil opofferen voor hun utopische ideeën. Terwijl Transavia miljarden steekt in vlootvernieuwing om de hinder te verminderen, komen zij en andere luchtvaartmaatschappijen nu in de knel door dit onzinnige krimpbeleid. Door minder vluchten te mogen uitvoeren, moet Transavia de prijzen opschroeven, wat ervoor zorgt dat de gewone Nederlander nog meer moet betalen voor een vakantie. En laten we eerlijk zijn, wie gaat straks nog naar Schiphol als je in Duitsland of België veel goedkoper kunt vliegen?
Wat Madlener en zijn groene vriendjes niet lijken te snappen, is dat de luchtvaart een essentiële pijler is van onze economie. Door de sector steeds verder in te perken, brengen ze niet alleen de luchtvaartmaatschappijen in gevaar, maar ook duizenden banen en de welvaart van ons land. Het tekort aan technici in de luchtvaart is al een probleem, mede veroorzaakt door de doorgeslagen eisen van de milieulobby tijdens de coronacrisis. En nu willen ze met dit krimpplan de sector nóg verder in het nauw drijven.
(Artikel gaat verder onder deze oproep) Bij DDS zijn we KLAAR met de politiek correcte verhalen van de mainstream media én de walgelijke politiek van het partijkartel. Wij zijn er voor JOU. Voor ons volk, ons land, onze cultuur. Maar om patriottisch verslag te kunnen doen van het nieuws hebben we JOUW STEUN nodig. Het kartel wil ons namelijk op elke mogelijke manier SLOPEN. Steun ons! Doneer aan DDS via BackMe en help ons pal te staan in dit politiekcorrecte medialandschap!
Piet Visser van de Nederlandse vakbond voor luchtvaarttechnici slaat de spijker op zijn kop: de milieulobby hanteert een ‘dood-of-gladiolen’-mentaliteit die compleet blind is voor de economische realiteit. In hun ijver om de wereld te redden, vergeten ze dat mensen ook nog moeten werken en hun brood moeten verdienen. Het plan van Madlener brengt geen enkele verbetering voor het milieu, maar wel serieuze schade aan de luchtvaartsector en de portemonnee van de Nederlandse reiziger.