Als het om sociale netwerken gaat, zoeken merken steeds vaker naar manieren om de loyaliteit van klanten te maximaliseren. Een leuke manier om dit te doen is het aanbieden van tijdelijke acties of kortingsbonnen, zodat een regelmatig consumptiepatroon behouden blijft.
Volgens het recente onderzoek van platform met kortingscode promocodius.be zijn promotiecodes erg populair bij jonge gebruikers van sociale media: 6 op de 10 internetgebruikers hebben het afgelopen jaar al een kortingsbon op internet gebruikt, waarvan ruim 70% in de leeftijdsgroep 25-34 jaar zijn. Merken hebben er alle belang bij om te profiteren van deze nieuwe hausse, omdat ze zich op deze manier zowel op mannen als vrouwen kunnen richten.
46% van de gebruikers vindt hun kortingsbonnen zoals de TUI fly kortingscode via nieuwsbrieven, gespecialiseerde sites of sociale netwerken, en bepaalde opinieleiders zoals bloggers, enz.
Coupons zijn een krachtige economische springplank voor merken; 81% van de internetgebruikers gebruikt ze om een aankoop te doen. Klant-/merkloyaliteit is doorslaggevend. Dankzij een kortingsbon profiteert het merk van de tevredenheid van zijn klanten, die de komende weken eerder een aankoop zullen herhalen.
Dit is precies waar sociale netwerken een rol spelen: het organiseren van wedstrijden op Facebook kan een zeer geschikt mechanisme zijn om fans het voordeel te geven van verschillende kortingsbonnen. Een merk kan twee keer winnen, want terwijl het interactie op zijn pagina creëert, genereert het de aankoop van een van zijn producten dankzij de beroemde kortingsbon die in de prijs zit. Hierdoor kan een social-to-store-mechanisme worden opgezet, met andere woorden, om internetgebruikers aan te moedigen een winkel te bezoeken om van de prijs te profiteren en tegelijkertijd een aankoop te doen.
Er kan ook een promotiecode worden gewonnen in de vorm van een kortstondige Facebook-advertentie die wordt uitgezonden op Facebook of Twitter, die slechts een paar uur geldig is en beschikbaar is op de website, waardoor het verkeer naar de website van het merk wordt geoptimaliseerd.
Ook het aantal likes op een Facebook- of Instagram-foto of het aantal RT’s op een tweet kunnen winnende factoren zijn.
Vouchers spelen daarom vandaag de dag een grote rol voor merken, vooral via sociale netwerken, omdat internetgebruikers hun emoties kunnen delen na deze beroemde overwinning. Communitymanagers, gebruik je toetsenbord om de nieuwe vrucht van loyaliteit uit te delen!