Wist je dat 9 op de 10 mensen ten minste één promotieproduct met logo in huis heeft? Wat dacht je namelijk van al die pennen die je nog in de la van je bureau hebt liggen. Hoe dan ook of het nou pennen, andere bureau-artikelen zijn of compleet iets anders, promotie artikelen zijn een krachtige manier om een goede relatie met je klanten, werknemers of andere betrokkenen op te bouwen. En dan worden vooral de gepersonaliseerde relatiegeschenken de norm. Mensen willen namelijk niet iets kopen van gezichtloze bedrijven, maar van andere mensen.
Hoe kun je nu beter de persoonlijkheid van je bedrijf laten zien dan met een gepersonaliseerd relatiegeschenk. Bovendien zijn er ook veel manieren om dit te doen, bijvoorbeeld door iets te bedrukken. Zo kun je een notitieboekje bedrukken met je slogan, logo, je eigen bedrijfsmotto of nóg sterker een persoonlijke boodschap aan de ontvanger. Zo kan je precies laten zien waar je bedrijf voor staat én maak je op een persoonlijke manier contact.
Tegenwoordig gaan steeds meer bedrijven aan de slag met employer branding, waardoor iedere onderneming ook echt een merk wordt. En dan zijn bijvoorbeeld pennen met jouw logo dé perfecte manier om niet alleen de zichtbaarheid van je bedrijf te vergroten, maar ook om het aantrekkelijker te maken voor mensen om bij je te komen solliciteren. Mensen zullen namelijk steeds aan het bedrijf denken als ze het geschenk zien waardoor er positieve associaties ontstaan.
En wie zegt trouwens dat relatiegeschenken alleen maar voor klanten en zakelijke relaties zijn? Hardwerkend personeel verdient namelijk op zijn tijd ook wel een leuk kleinigheidje. Een bijzondere mijlpaal, zwangerschapsverlof of gewoon iets om te vieren, het kan allemaal. Personaliseer de cadeaus met een persoonlijke boodschap of complimenten om zo je impact groter te maken. Bovendien zullen werknemers zich op deze manier meer gewaardeerd voelen, wat de motivatie en werksfeer zeer zeker zal beïnvloeden.
Naast dat het een mooie blijk van waardering is, is een persoonlijk relatiegeschenk ook een effectieve tool voor je bedrijfsmarketing. Sta je bijvoorbeeld op een beurs dan is dat hét moment om bedrukte spullen van hoge kwaliteit uit te delen. Kies hier dan wel voor handige producten, zodat de kans ook groter is dat mensen ze zullen bewaren en gebruiken. Denk aan een usb-stick met jouw logo, een bedrukte drinkfles of een notitieboekje in jouw huisstijl.