Het is verontrustend om te zien hoe Europa langzaam maar zeker haar dominante positie op de automarkt verliest. Terwijl de Europese automakers jarenlang het voortouw namen op het gebied van innovatie en kwaliteit, zien we nu dat bijna een op de tien nieuw verkochte elektrische auto's in Europa van een Chinees merk is volgens RTL Nieuws. Hoewel sommigen dit misschien als een onschuldige ontwikkeling zien, zijn er genoeg redenen om de alarmbellen te laten rinkelen. Ten eerste is de manier waarop deze voertuigen worden geproduceerd verre van ethisch te noemen. Veel van de componenten in deze auto's, vooral de batterijen, zijn afhankelijk van zeldzame grondstoffen die vaak onder verschrikkelijke omstandigheden worden gewonnen. Neem bijvoorbeeld de kobaltmijnen in Congo, waar kinderarbeid schering en inslag is. Deze kinderen, soms niet ouder dan zes jaar, werken onder gevaarlijke omstandigheden om de grondstoffen voor deze zogenaamd 'groene' auto's te delven. Is dat het soort industrie dat we in Europa willen ondersteunen?
Bovendien is het maar de vraag hoe veilig deze voertuigen werkelijk zijn. De beelden van brandende elektrische voertuigen zijn niet ongewoon, en het is slechts een kwestie van tijd voordat een grote ramp zich voordoet in een Europese parkeergarage, op een schip hebben we het inmiddels al gezien (Vorige maand bij Ameland red.). Het is ironisch dat terwijl we hier in Europa streven naar de hoogste veiligheidsnormen, we tegelijkertijd de deur wagenwijd openzetten voor producten waarvan de
veiligheid nog in twijfel wordt getrokken.
Dan is er nog de vraag van de herkomst.
China staat bekend om zijn onderdrukkende communistische regime, dat keer op keer de mensenrechten schendt. Is dat het soort land dat we willen belonen met onze zuurverdiende euro's? Moeten we echt een land steunen dat voortdurend de democratische waarden waar Europa voor staat, negeert en zelfs belachelijk maakt?
Het is ongelooflijk dat terwijl Europa haar best doet om de hoogste normen van duurzaamheid en ethiek na te streven, we tegelijkertijd een markt openstellen voor producten die op zo'n controversiële manier worden geproduceerd. En dat allemaal terwijl de Chinese overheid haar eigen markt nauwgezet afschermt voor buitenlandse producten.
Help DDS deze moeilijke tijden door te komen. Help ons een vuist te maken tegen de mainstream media én tegen het partijkartel. Strijd zij aan zij met ons. Doneer op BackMe en strijd zij-aan-zij met DDS tegen de globalistische elites. Het is tijd dat Europa wakker wordt en ziet wat er werkelijk aan de hand is. Het gaat hier niet alleen om de opkomst van een nieuwe concurrent. Het gaat om de waarden waar we voor staan, de veiligheid van onze burgers en het behoud van onze leidende positie in de wereld van de automobielindustrie. Voordat we het weten, zijn de kaarten opnieuw geschud, en niet in ons voordeel.