Ah, Nederland, land van tulpen, klompen, windmolens en nu ook, tromgeroffel alstublieft, massale blikjesinleveringen. Ja, sinds de invoering van het statiegeld op blikjes lijkt het alsof de hele natie is veranderd in een verzamelplaats van aluminium schatten. Grootmoeders, kinderen, huisdieren, iedereen doet mee aan deze nieuwste nationale sport, of je wilt of niet. Want het nieuwe systeem heeft ons geleerd dat er, ondanks al onze technologische vooruitgang, geen ontmoedigendere situatie bestaat dan het zien van een 'FOUT: Blikje niet herkend' boodschap op het beeldscherm van de emballagemachine.
Ja, onze geliefde supermarkten, ooit tempels van gemak en comfort, zijn nu veranderd in slagvelden waar de troepen van blikjesinleveraars dagelijks hun strijd aangaan met de goddeloze automaten. De Jumbo in Breda is een voorbeeld van de chaotische veldslagen die plaatsvinden. Maar vrees niet, het personeel is volledig uitgerust met... een A4'tje. "Excuses voor dit grote ongemak", lezen we op het briefje. Ongetwijfeld is dit hetzelfde soort ongemak dat de Duitsers ervoeren toen ze ontdekten dat de Maginotlinie niet helemaal was wat ze verwacht hadden.
En het is niet alleen bij Jumbo waar de geest van de blikjesrevolutie woedt. Ook bij de Dirk van den Broek en de Albert Heijn, waait de wind van onrust en verwarring. Want, oh schrik, het lijkt erop dat het invoeren van statiegeld op blikjes niet zo'n fluitje van een cent is als we dachten.
Help DDS deze moeilijke tijden door te komen. Help ons een vuist te maken tegen de mainstream media én tegen het partijkartel. Strijd zij aan zij met ons. Doneer op BackMe en strijd zij-aan-zij met DDS tegen de globalistische elites.
Maar er is een lichtpuntje, dames en heren! Blikjes worden nu op grote schaal ingeleverd. Het is dus een succes, toch? Het lijkt erop dat we het doel hebben bereikt. Blikjes zijn niet langer de vervuilende schurken die onze mooie grachten en tulpenvelden teisteren. In plaats daarvan vullen ze onze supermarkten, trottoirs en harten met hun luidruchtige aanwezigheid en bewijzen ze nogmaals dat 'de beste bedoelingen' vaak de meest onverwachte resultaten genereren. Dus pak je blikje, ga in de rij staan en vergeet niet: welkom in het nieuwe tijdperk van blikjes. Hoe het ook zij, het leven was nog nooit zo... metaalachtig.