Kid Rock schiet blikjes neer na Bud Light reclame met transgender vrouw

Buitenland10 apr 2023, 14:00
In de Verenigde Staten is ophef ontstaan rondom het Amerikaanse biermerk Bud Light, nadat het bedrijf besloot de bekende transgender influencer Dylan Mulvaney in te schakelen voor enkele reclamefilmpjes. Sommige Amerikanen zijn zo boos geworden dat ze het bier niet meer willen drinken, en rapper Kid Rock ging zelfs zover dat hij blikjes neerkogelde. Op het Belgische HLN kun je zien hoe Kid Rock dit demonstratief deed. 
Kid Rock, die bekend staat om zijn rechtse conservatieve standpunten en zijn aanhangerschap van voormalig president Donald Trump, heeft zich de laatste tijd vaak uitgesproken tegen 'Woke'-cultuur. Veel Trump-aanhangers zijn van mening dat genderidentiteit gebaseerd is op biologische sekse en dat transgender personen onnatuurlijk zijn en hun geboortegeslacht niet kunnen veranderen. Ze zijn vaak tegenstanders van wetgeving die genderidentiteit als beschermde categorie erkent en pleiten voor maatregelen die ervoor zorgen dat transgenders niet dezelfde rechten krijgen als cisgender personen. Zij vinden ook dat het publieke debat over transgenderisme te ver is doorgeschoten. Zij geloven dat de media en de politiek te veel nadruk leggen op transgenderkwesties en dat er meer aandacht moet worden besteed aan andere problemen. De MAGA aanhangers vinden dat dit rariteitencircus geen podium moet krijgen in de media. 
Veel bierliefhebbers vinden het zonde van het bier dat mensen het boycotten vanwege de aanwezigheid van een transgender persoon in de reclame. Het incident laat niet zien dat showbizzsterren transgenders zat zijn, het toont aan dat Kid Rock ze zat is. En bier kapot schieten is natuurlijk een doodzonde voor deze bierliefhebbers.
Steun DDS op BackMe: alleen via uw maandelijks of eenmalige gift kunnen we de website draaiende houden en het mediakartel aanpakken. Deze steun is keihard nodig in deze zware economische tijden.
Dylan Mulvaney zelf heeft ook kritiek gekregen omdat hij nu de posterboygirl is voor een merk maandverband. Mulvaney, die biologisch gezien een man is, heeft zichzelf de afgelopen jaren gepresenteerd als non-binair en heeft zich ingezet voor de transgendergemeenschap. Sommige mensen vinden het echter ongepast dat een persoon die biologisch gezien geen menstruatie heeft, wordt gebruikt om maandverband te promoten. Het is ook te zot voor woorden.
Ga verder met lezen
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten