Als je de titel leest dan denk je dit is een grap. Nee de gemeente Den Haag is bloedserieus. In Den Haag komen er 80 koopappartementen in De Venen zonder parkeerplekken in de buurt. Geen paniek volgens het gemeentebestuur dan deel je toch als buren vervoersmiddelen zoals een bakfiets.
Je hoort het steeds vaker in gemeenteland woonwijken of woonprojecten zonder parkeerplekken. Dit kabinet heeft namelijk als doel gesteld om de Nederlander uit de auto te jagen. De bestuurders van het partijkartel gaan hier graag in mee. Op het warme pluche zitten is belangrijker dan je gemeente met gezond verstand te besturen.
De gemeente Den Haag heeft het idee om deelbakfietsen te gaan gebruiken. Het D66 vervoersmiddel bij uit stek. D66 is daarom hartstikke blij. D66-raadslid volgens Joren Noorlander dringt het plan het autogebruik terug. 'Er wordt nu nog te veel op de auto geleund en te weinig gekeken naar alternatieven. Bovendien slokt al dat blik de openbare ruimte op,' zegt hij tegen Omroep West.
Hart voor Den Haag ziet deze ontwikkeling met lede ogen aan. 'De mobiliteitspilot in De Venen gaat nog verder dan het huidige rampzalige parkeerbeleid. Het college kiest er bewust voor om een parkeerprobleem te veroorzaken door minder parkeerplekken aan te leggen dan nodig is en deelbakfietsen op te dringen. Ook wordt er betaald parkeren uitgerold,' zegt Arjen Dubbelaar van Hart voor Den Haag.
Steun DDS op BackMe: alleen via uw maandelijks of eenmalige gift kunnen we de website draaiende houden en het mediakartel aanpakken. Deze steun is keihard nodig in deze zware economische tijden.
Dit rampzalige beleid komt uit de koker van de woonminister Hugo de Jonge. De Jonge vindt dat nieuwe woonprojecten en woonwijken autoluw moeten worden. De gemeenten doen precies wat Den Haag hen dicteert. En Rutte IV voert de agenda 2030 van het World Economic Forum uit.