adolescencejpg
Knettergek! Adolescence. © Netflix wordt gebruikt om jongens te indoctrineren.

Doodeng: Adolescence wordt lesmateriaal om jongens te breken!

Binnenland11 apr , 9:34

Dit is werkelijk te gek voor woorden: het mediamuseum Beeld en Geluid gaat samen met Netflix lesmateriaal ontwikkelen over de Britse hitserie Adolescence, die op Nederlandse scholen gebruikt gaat worden. Waarom is dit knettergek? Omdat Adolescence een fictief verhaal is – een verzonnen serie! Ze gaan dus een verzonnen verhaal gebruiken om een zogenaamd ‘probleem’ aan te kaarten dat helemaal niet bestaat, met als grote doel jongens ervan te overtuigen dat ze vooral geen jongens moeten zijn. Ze moeten hun testosteron wegstoppen, want anders zijn ze een ‘gevaar’ voor vrouwen. Dit is niet alleen absurd, het is doodeng! Wat is dit voor zieke indoctrinatie?

Een fictief verhaal als wapen tegen jongens

Laten we even bij de feiten blijven: Adolescence is een Britse miniserie over de 13-jarige Jamie, die verdacht wordt van de moord op een meisje. In het verhaal wordt Jamie beïnvloed door de zogenaamde ‘manosfeer’, een online wereld vol vrouwvijandige blogs en websites, terwijl zijn ouders geen idee hebben wat hij op zijn computer uitspookt. Dit is geen documentaire, dit is geen waargebeurd verhaal – dit is pure fictie! En toch denkt Beeld en Geluid dat dit geschikt lesmateriaal is voor Nederlandse scholen. Een woordvoerder van Beeld en Geluid zegt: “Netflix stelt de serie beschikbaar voor scholen, en wij maken er lesmateriaal van. Aan de hand van fragmenten kunnen docenten het gesprek met leerlingen op gang brengen. We vinden het belangrijk dat er over de leefwereld van jongeren wordt gesproken.” Wat een onzin! Dit gaat helemaal niet over de echte leefwereld van jongeren – dit gaat over een verzonnen probleem dat jongens demoniseert!

Het lesmateriaal, dat gratis beschikbaar komt op de website van Beeld en Geluid, is bedoeld om docenten te helpen het gesprek aan te gaan met leerlingen. Maar welk gesprek precies? Het gesprek dat jongens gevaarlijk zijn? Dat hun natuurlijke testosteron een bedreiging vormt voor vrouwen? Dit is geen onderwijs, dit is indoctrinatie! Ze gebruiken een fictief verhaal om jongens te hersenspoelen en hun identiteit af te pakken. Hoe durven ze dit ‘onderwijs’ te noemen? Dit is pure manipulatie, en het is doodeng om te zien hoe ver ze bereid zijn te gaan om jongens te onderdrukken.

De zieke agenda: jongens hun mannelijkheid afpakken

Waarom is dit zo knettergek? Omdat ze een niet-bestaand probleem gebruiken om een hele generatie jongens te indoctrineren. De ‘manosfeer’ waar Adolescence over gaat, wordt afgeschilderd als een groot gevaar, maar laten we eerlijk zijn: dit is een overdreven karikatuur die in de echte wereld amper een rol speelt voor de meeste jongens. De serie suggereert dat jongens die online actief zijn automatisch in een vrouwvijandige spiraal terechtkomen, en dat hun testosteron hen tot een gevaar maakt. Wat een onzin! Dit is een fictief verhaal dat wordt gebruikt om een valse realiteit te creëren – en die valse realiteit wordt nu in de klaslokalen gebracht om jongens te leren dat ze hun mannelijkheid moeten wegstoppen.

Het grote doel achter dit lesmateriaal is duidelijk: jongens ervan overtuigen dat ze vooral geen jongens moeten zijn. Ze moeten hun natuurlijke testosteron onderdrukken, hun mannelijke eigenschappen verbergen, en zichzelf constant in twijfel trekken, want anders zijn ze een ‘gevaar’ voor vrouwen. Dit is niet alleen absurd, het is gevaarlijk! We hebben het hier over kinderen – jongens van 12, 13, 14 jaar – die in de klas te horen krijgen dat hun identiteit een probleem is. Dit is geen onderwijs, dit is psychologische manipulatie! Hoe durven ze onze jongens zo te behandelen? Dit is een aanval op hun zelfvertrouwen, op hun identiteit, en op hun toekomst. Wat een schande!

Onderwijs of indoctrinatie? Dit moet stoppen!

Het feit dat Beeld en Geluid en Netflix dit lesmateriaal gratis beschikbaar stellen, maakt het alleen maar erger. Ze willen dat zoveel mogelijk scholen dit oppikken, zodat deze zieke boodschap zich als een virus verspreidt. Docenten krijgen een handleiding om dit fictieve verhaal in de klas te behandelen, maar waar leidt dit toe? Tot jongens die zich schamen voor wie ze zijn. Tot jongens die bang worden om zichzelf te zijn. Tot een generatie die wordt opgevoed met het idee dat mannelijkheid iets is om je voor te schamen. Dit is doodeng, en het moet stoppen!

Steun DDS! De Dagelijkse Standaard vecht tegen de stroom in en brengt u het nieuws en de opinie die de mainstream media vaak voor u verzwijgen. Maar dit belangrijke werk kost geld en wij zijn volledig afhankelijk van de steun van onze lezers. Wilt u dat wij doorgaan? Help ons dan met een donatie via BackMe! Elke bijdrage, groot of klein, helpt ons om uw stem te blijven vertegenwoordigen en de strijd voor een écht rechts geluid voort te zetten. Doneer nu via: https://dds.backme.org/

Onderwijs zou moeten gaan over het empoweren van kinderen, niet over het indoctrineren ervan. Het is wanstaltig dat een fictief verhaal wordt gebruikt om jongens te leren dat ze een gevaar zijn. We moeten onze jongens beschermen tegen deze zieke agenda, niet ze erin meesleuren! Beeld en Geluid en Netflix moeten zich kapot schamen voor deze actie. Dit is geen lesmateriaal, dit is propaganda – en het wordt tijd dat we dat eindelijk eens erkennen. Stop deze indoctrinatie, nu!

Ga verder met lezen
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten