De Telegraaf kiest voor PR in plaats van journalistiek: de verheerlijking van prinses Alexia

Binnenland27 jun 2023, 15:15
Het lijkt erop dat De Telegraaf heeft besloten om de verjaardag van prinses Alexia, de middelste dochter van koning Willem-Alexander en prinses Maxima, te vieren op een manier die alleen De Telegraaf kan bedenken. In plaats van te focussen op misschien iets substantiëlers, heeft de krant ervoor gekozen om een lofzang te schrijven voor de prinses, die ze beschrijven als "Argentijns qua levensstijl", modieus, levenslustig, en temperamentvol. Natuurlijk, wie heeft journalistieke integriteit nodig als we prinses Alexia hebben om te promoten?
Het is opmerkelijk hoe De Telegraaf met deze timing komt, juist op het moment dat de koninklijke familie aan populariteit en sympathie lijkt te verliezen. Toeval? Waarschijnlijk niet. Het is duidelijk dat De Telegraaf heeft besloten om het zinkende schip dat de monarchie is, een reddingsboei toe te werpen in de vorm van een PR-stuk. Maar het is niet zomaar een PR-stuk, het is een PR-stuk dat zo duidelijk is dat het bijna pijnlijk is.
Het beste deel van het artikel? Het citaat van prinses Alexia zelf. "Ik doe niet aan mode, ik bén mode," zegt ze. Want niets zegt 'nederig en bescheiden' als het claimen dat je een heel concept belichaamt. Het is duidelijk dat prinses Alexia haar rol als kroonprinses nummer twee (na Amalia) bij-zon-der serieus neemt, met zulke diepgaande en wereldschokkende uitspraken.
En alsof dat nog niet genoeg was, wil ze ook nog eens studeren in Groningen en lid worden van Vindicat, een van de grootste, luidruchtigste en arrogantste studentenverenigingen van het land. Want wat is een betere manier om je volk te vertegenwoordigen dan lid te worden van een vereniging die bekend staat om zijn uitspattingen en arrogantie?
Help DDS deze moeilijke tijden door te komen. Help ons een vuist te maken tegen de mainstream media én tegen het partijkartel. Strijd zij aan zij met ons. Doneer op BackMe en strijd zij-aan-zij met DDS tegen de globalistische elites.
Dus daar hebben we het, dames en heren. De Telegraaf, in al zijn wijsheid, heeft besloten dat de beste manier om ons te informeren niet is door het doen van journalistiek werk, maar door het promoten van een prinses die zo ver verwijderd is van de realiteit dat ze zichzelf ziet als het belichaming van mode. Het is een geweldige tijd om een krantenlezer te zijn, nietwaar?
Ga verder met lezen
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten