Ach, ach, het gefrustreerde volkje slaat weer eens toe.
Heeft seksueel gefrustreerd links nou niets beters te doen dan zorgverzekeraars lastig te vallen die op ludieke wijze aandacht voor hun product proberen te vragen? Het antwoord op die vraag is, hoe kan het ook anders: neen. Dat hebben ze niet nee.
'Crisisoverleg' op de vrijdagavond bij OHRA: de verzekeraar moest gisteravond diep door het stof na een storm van kritiek op een seksistische reclame.
Het bedrijf dacht met een grapje te laten zien dat een verzekerde bij OHRA volledige vrijheid heeft in de zorgkeuze. Op de Facebook-advertentie waren twee dokters te zien. Een sexy geklede jonge vrouw en een mannelijke dokter met een 'nerdy' uiterlijk met een speculum (een 'eendenbek', voor vaginaal onderzoek) in zijn handen.
Zo zag de Facebook-post eruit:
Zoals altijd in het intolerante Nederland reageerden heel veel mensen vervolgens verbolgen. Dit kan toch niet, zo'n seksistische reclame! Walgelijk!
https://twitter.com/RohanNagel1997/status/804772673494675457/photo/1
Vervolgens maakte OHRA de grootste fout van allemaal. Als je zoiets doet moet je je poot stijfhouden en niet toegeven aan de druk. Helaas ging de verzekeraar direct door de knieën:
https://twitter.com/OHRA/status/804814909217406979
Gelukkig staat de reclame nog wel op YouTube, wat mij hoop geeft dat de reclamecampagne op tv wél doorgaat. Dat is dan toch nog iets.
[video width="640" height="360" mp4="http://www.dagelijksestandaard.nl/wp-content/uploads/2016/12/ohra.mp4"][/video]
Tip voor OHRA: ga er gewoon lekker mee door. Laat femistisch links maar in haar eigen sop gaarkoken. Ludieke reclame's moeten kunnen. Als er mensen zijn die daar niet tegen kunnen gaan ze zich maar lekker verschuilen in hun safe space.