Lijkt me wel.
De Telegraaf Media Groep besluit dit jaar wat het met Hyves
wil doen: Dat zei interim-topman Cees van Steijn donderdag in een toelichting op de halfjaarcijfers van het mediabedrijf. Van Steijn beaamde dat er schoon schip wordt gemaakt op het gebied van de online-activiteiten. Maar pas nadat ze allemaal een eerlijke kans hebben gekregen om hun verdienmodel te bewijzen. Bijvoorbeeld naar de toekomst van Hyves zullen we scherp kijken.
Ik heb nooit begrepen waarom TMG Hyves in 2010 kocht. Het sociale netwerk was toen al in zwaar weer gekomen door Facebook en Twitter - een ieder met ook maar een beetje verstand van zaken zag van verre aankomen dat Hyves een langzame dood zou sterven. Daar was geen redden meer aan.
Dat is dan ook gebeurd: het aantal bezoekers is gehalveerd in één jaar tijd en adverteerders zijn massaal overgestapt naar Facebook.
En het vermakelijkste: TMG heeft zijn hele internetstrategie om Hyves heen gebouwd. Echt waar.
Ik hoop voor TMG dat ze daar de komende jaren voor de verandering eens mensen in dienst nemen die het internet begrijpen. Dat zou de kas van het bedrijf alleen maar ten goede komen.