De kritiek die experts al sinds jaar en dag aanvoeren over de Betuwelijn, wordt werkelijkheid. Jarenlang hielden experts ons voor dat de capaciteit in Duitsland de goede doorstroom van goederen zou verhinderen. En wat blijkt nu? de Duitse capaciteit belemmert de goederendoorvoer hinderlijk. Dat
schrijft het Financieele Dagblad vandaag.
Keyrail, de exploitant van de Betuweroute, verwacht problemen als die derde spoorbaan er niet in 2014 of 2015 ligt. Keyrail-directeur Cees Tommel voorziet 'aftopping van de groei' in het treinverkeer op de Betuweroute als de aanleg van de lijn langer op zich laat wachten. Tot vrijdag ging hij nog uit van 2014 of 2015 als ingangsjaar van de derde baan.
Dat is nog eens een fijne start voor de nog nader te benoemen minister van Verkeer & Waterstaat Ruimte. Mag direct bij binnenkomst met de billen bloot vanwege gederfde inkomsten tussen 2013 en 2017. Toch fijn voor Camiel dat hij al eerder heeft aangegeven niet beschikbaar te zijn.